Slavnostní projev u příležitosti zahájení provozu

Nebude to ani slavnostní, ani projev, když se někdo podevátý žení, tak taky okolo toho raději nedělá nadměrný hluk. Ano, už osm blogů jsem založil, osm jich zase smazal, ale v podstatě to byly (až na dva případy) vynucené kroky.

To bylo tak: začal jsem na Bloguje, dnes už neexistujícím, pak mě namíchli přátelé, nepodrželi mě ve sporu, ve kterém jsem měl pravdu, tedy ádyjé. Když mě namíchne nepřítel, bojuju. Když to udělá přítel, odcházím.

Pak následovalo rychlé duo Lidovek (Bigbloger) a Týdne, v obou případech vytlačen bandou trollů. Ale odešel jsem v podstatě rád, protože s návštěvností i s publikem to byla bída.

Pak následovalo nejdelší období, od podzimu 2008 do jara 2013 na iDnes. Hodně článků, hodně nepřátel, sem tam přítel. Mám možná nadbytečnou zásadu: když mě někde smažou komentář, tak tam přestanu chodit komentovat. Když mě zabanujou, mažu adresu. Tuhle zásadu jsem na iDnes porušil, ze zištných důvodů, blog tam měl v průměru okolo 1800 přečtení a to nikde jinde nedají. Tam mi párkrát stáhli článek z hlavní strany a sem tam smázli v podstatě nevinný komentář. Já jsem držel. Pak ale se jim podařil dabl, vyhodili mi článek z hlavní strany a zcela sprostě sebrali přístup k diskuzím. A byl šlus. S šéfadminem Dvořákem jsem si ještě vyměnil milostné maily a blog byl smazán v rekordním čase.

Peří jsem čepýřil i na Respektu, ten blog tam ještě existuje, vychladlý, neboť scénář byl klasický: stahování článků z hlavní strany, mazání komentářů, ádyjé.

Souběžně jsem měl stejnojmenný blog (jako tento) na Blog.cz, ten jsem musel smazat pro úbytě, doslova ho zničil troll a úchylný blb jménem Sandwalker. Plynule jsem přešel na WordPress, jehož adminský systém umožňuje to, co Blog.cz neuměl: totiž eliminovat Sandwalkery.

Zároveň jsem se upíchnul na Literárních novinách, kteréžto manželství vyhlíželo jako věčné. Omyl. Šéf blogů a komentářů se mi začal hrabat v textu, velice neschopný ajťácký admin zavedl diskuzní systém přes FB, který mi vyhazoval komentáře, a sbohem a šáteček.

A pak mě potkalo neštěstí, ze kterého jsem se ještě dneska nevzpamatoval. Neměl jsem sebemenší chuť cokoliv psát, tvořit, ono totiž psaní blogu dá dost velkou fušku a pokud má mít článek i jistou literární hodnotu, o což se u fejetonů marně snažím, dá to fušku čtyřnásobnou. (Mimochodem, všimli jste si, že fejetony ve své původní podobě už úplně zmizely ze stránek novin? S jistou reliktní kvalitou se snaží držet vlajku nad vodou Rudolf Křesťan v Literárkách, ale žádná sláva to není.)

Takže nebýt toho, že jsem minulý týden četl poznovu poslední knihu Kurta Vonneguta, ve které můj guru radí všem, kteří mají nějakou svízel, aby psali, malovali, dělali nějakou tvůrčí práci, že je to vytáhne z maléru –  a jeho to prý vytáhlo, tak bych asi tenhle blog nikdy neotevřel.

Zkusím to, i když mi to už moc nejde.

Jako Rudolfovi.

 

P.S.

Pro ty, kdo to neznají, první přihlášení podléhá schválení, pak už jde komentář vkládat rovnou, bez schvalování.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

22 thoughts on “Slavnostní projev u příležitosti zahájení provozu

  1. Tenhle systém schvalování komentářů umožňuje blogerovi úžasnou věc: totiž může sám sebe šukat. Neboli – tento svůj komentář si musím sám povolit, jinak bych si tady nelíz.

  2. Kdyz ja Te marne prosil abys psal
    tak aspon ze na Kurta Vonneguta si dal 🙂
    Verne jsem Te nasledoval a to snad skoro fsude
    tak doufejme ze tady to na delsi dobu bude 🙂

      • Do vítězného konce. to s Tebou pujde kazdy 🙂

        Jen v jednom ma tahle hlaska sve uskali, uz mnohokrat na to lide hopli , pak k jejich velkemu prekvapeni tekla krev a mnozi se pak az zhoupli 😦
        Ale program si nastinil, takze ctenar se snad I dovtipil 🙂
        Drzim palce a jak rikas az do vitezneho konce 🙂

    • Jistě, ale požaduji, abys tady alespoň jednou do měsíce rozpoutala nějaké flamme. Uděláme tady z toho pravé peklo.

        • ovšem zárukou opravdové kvality je jedině Sandy – nechceš ho pozvat? 😀

          • Hele, masochistka! On tady už v noci byl osmkrát, je nažhavenej jak v ohni zapomenutej pohrabáč.

            • ale to je roztomilý! 😀 .D .D Tos dobře vybral, ten wordpress! Hele a není von nažhavenej Sandy zdrojem globálního oteplování?

              • Tak to nevím, jak je to s jeho teplotou, nebylo jasné, pod jakým přijímáním do Thajska jezdí. Nebo že by byl pod obojí?

  3. Devítka je šťastné číslo, to by mohlo vydržet. Každá cesta někam vede, ale musí se jít dostatečně dlouho. To je, myslím, z Alenky v říši divů, jediná věc, kterou si z toho příběhu pamatuju, ale stojí za to. To neustálé přebíhání z blogu na blog nikam nevedlo, i když, pravda, i tak stopa na českém internetu je po Tarasovi nepřehlédnutelná.

    Tak držím palce a vydrž se nenamíchnout o trochu dýl, než bývá u tebe zvykem ;-).

    A z blogu mám radost. Dám si k sobě odkaz, samozřejmě, abych vždy našla bezpečně cestu :-).

    • Ale z osmi blogů jsem v tom byl šestkrát nevinně, to byly přiměřené reakce na cenzurní prasečiny redakcí. Poučení: na české blogové scéně jsou všechny blogy tzv. mainstreamu manipulovány ve prospěch pravice. Jinak slibuji, že tady vydržím až do neslavného konce.

    • Díky, Eddie. Je ale pravda, že spolu se zvětšující prostatou u mě dochází k poklesu revolučního nadšení.

  4. Já jsem tady skoro úplně nově, je to už roky, co jsem se angažovala na BB. Tak se zkusím přihlásit.

    • Buďte vítána, Nuli, doufám, že ale máte zapnutý nějaký tlumič na moje sprosťárny. Teď už vaše komentáře půjdou rovnou. Je to opatření nepříjemné, ale nutné: mně jeden troll už zlikvidoval zavedený blog.

    • Zpátky, řekněme, že prohodit pár slov. Ale páry znatelně ubylo.

  5. Thanks , I’ve recently been looking for information about
    this subject for a long time and yours is the best I’ve found out so far.
    But, what concerning the conclusion? Are you positive in regards to
    the supply?

  6. Great items from you, man. I’ve take into accout your stuff prior to and you’re just extremely wonderful.

    I actually like what you’ve bought here, really like what you’re saying and the best way in which you assert it.
    You are making it entertaining and you still care for to keep it wise.
    I cant wait to read much more from you. This is really a tremendous web
    site.

Komentáře nejsou povoleny.