Aristokrat a lejno

Potřeboval jsem se dostat dovnitř jistého aparátu. Zvenčí přístroj vypadal kompaktně, jak z jednoho kusu umělé hmoty vytesaný. Žádné šroubky. Zaklapávací deklík, jako obvykle.

Tyhle zaklapávačky přinesla nová doba: na přišroubování čtyř šroubků deklu je zapotřebí nějaká doba a pracovník ovládající šroubovák, s jistou manuální zručností. A tu zemědělci, z džungle vytažení od sběru kořínků, většinou mají. Na zaklapávání deklu stačí cvičená opice, a té, na rozdíl od zemědělce, požadujícího půl dolaru denně, stačí jako mzda banán. Kapitalismus v praxi.

Vsunul jsem do pouze tušené spáry ostrý šroubováček a jemně zapáčil. Ozvalo se slabé křupnutí, které oznamovalo, že na tomto místě už si deklík nikdo nikdy nezaklapne.

„Do prdele,“ pravil jsem unaveně, rozhořčen nanažraností kapitalistických parchantů.

Pražská kavárna by na mém místě řekla „Jejda!“

Zapomněl jsem, že ucho hrnce, čerstvě staženého z ohně, je horké, uchopil ho, spálil se, instinktivně ucukl a shodil přitom z linky porcelánový hrneček s mlékem. „Kurva fix hýmlhergot krucinál fagot!“ znělo celé moje vyjádření k události.

Pražská kavárna by si na mém místě ulehčila slovy „Ale božíčku!“

V uvedených situacích jsem nebyl v Lánech, nekomentoval jsem do rádia světové události a nevystupoval jsem jako prezident republiky. To je nutné hned na začátek přiznat a z tohoto základního úhlu pohledu věc hodnotit.

Zeman neměl ta sprostá slova použít, bylo to nadbytečné, nevhodné. Souhlasím s pražskou kavárnou, že měl v případě hodnocení zákona o státní službě použít namísto svého slova „zkurvený“ například „nepříliš povedený“. I to by dostatečně vyjádřilo fakt, že zákonodárci ten zákon dojebali.

Znalci politického zákulisí říkají, že Zeman sprosťačil cíleně, s nějakým vyšším úmyslem. Například že chtěl odvést pozornost od svého výletu s PPF. Ta akce byla opravdu otočením slona v porcelánu, to má mediální pavlač pravdu, vzpomínám si jak zuřivě útočili všichni ti Palatové, Steigerwaldové, Leschtinové a Zlámalové na Václava Klause, když si, coby premiér tohoto státu, vyjel na přednášku do Německa, spojenou s lyžovačkou v Alpách, že zneužívá státní dopravní prostředky k soukromým účelům. Klaus tenkrát, když si otřel slzičky, utřel kritiky tím, že všechno to cáloval Siemens, že to daňového poplatníka nestálo ani cent. A Palatové, Steigerwaldové, Pleslové (abych se neopakoval) a Fištejnové uznale pokývali hlavami, uznali svou chybu a konstatovali, že Vašík je vlastně pašík. Pardon, pašák. „Í“ a „á“ jsou na klávesnici hned vedle sebe.

K věci se vyjádřili hned dva puncovaní sprosťáci, podivnou shodou okolností oba z TOP09. Že prý Zeman osvědčil svůj nízký původ, pokračující stařeckou demenci a patolízalství směrem k východní fujtajblmocnosti. A oni že by něco takového neřekli ani za pytel sraček. Podle téhle noblesy je zřejmé, kdo měl sedět na Hradě a kdo v nafukovacím člunu.

Chtěl bych se také vždy a za všech okolností vyjadřovat slušně, vhodně, aristokraticky, jenže když se majznu kladívkem do palce, zmocní se mě nějací běsi, zatemní mi mozek a ze mne padají slova, jako kdybych měl před sebou mikrofon Českého rozhlasu.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

12 thoughts on “Aristokrat a lejno

  1. Díky!
    Manželka se při čtení, chlámala nahlas, ostatně já taky.
    Děti se divily a ani nechci odhadovat, co si o nás myslely.

  2. sem zapoměl, pro ilustraci:
    Kalousek: „Paní redaktorko, já tohle téma nechám ryze na vašich divácích. Aby sami posoudili noblesu, kterou šíří dvanáctý kníže ze Schwarzenbergu, a odér, který kolem sebe šíří třetí český prezident,“ ustoupil exministr financí.
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Schwarzenberg-take-mluvi-sproste-rekla-Kalouskovi-slecna-z-CT-a-ukazala-priklady-Takto-to-dopadlo-344755
    eurokomik Polčák: …Ale určitě nikde není uvedeno, že by pan předseda Schwarzenberg někdy řekl slovo ´kunda´. To byste tam asi nenašli. Vím, že říká ´hovno´ a i jiná slova používá, nicméně pan předseda Schwarzenberg nehovoří z Lán a nehovoří jako prezident republiky. Opravdu takto jadrné výrazy, které použil pan prezident Zeman, tak já jsem od pana Schwarzenberga nikdy neslyšel.
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Europoslanec-Polcak-Vudce-parlamentni-opozice-Schwarzenberg-muze-pouzit-jadrnejsi-vyraz-Prezident-ne-344804
    Takže vulgarita z dementovy huby Polčákovi, ale od Zemana je to nepřípustné.
    Není nakonec škoda, že jsme si nakonec nevyvolili knížecí noblesu?
    Vona by to byla docela prdel, jak by pražská kavárna opěvovala knížecí metresu Vopěnkovou, původní profesí vesnickou prostitutku.
    Škoda.

    • Když to vezmeme úplně detailně, Pepane, tak Zeman skutečně ta slova nepoužil aktivně, on jenom citoval, jak Schwarzenberga, tak Pussy. Aktivně použil slovo „zkurvili“, zřejmě jak byl rozjetej.

      • šak já vím. Mě pobavila nebetyčná drzost a hloupost citovaných mrvokárců. (to „a“ mi fakt nevypadlo schválně)
        Asi ta zvěčnělá „Pravda und Láska“ je obecně uznávaným synonymem termínu „pokrytectví“.

    • Určitě by se našlo mnoho oponentů, kteří by tvrdili opak. Ale sám jsem zvědav, jak to dopadne. Jisté je, že se to v dohledné době dozvím.

  3. Koukám, že jsi ve formě, Tarasi :-).

    Trochu bych polemizovala – jsem přesvědčená, že když dva dělají totéž, není to totéž. Nevím, proč tomu tak je, ale opravdový aristokrat může říct i to sprosté slovo a zůstane aristokratem, kdežto plebejec se aristokratem nestane, ani když bude mluvit sebeslušněji. Proto pražská kavárna zůstane dobytkem i s jemnými výrazy, protože je to prostě lidsky dobytek a ty způsoby jim nikdo nevěří. No a pak jsou jiní, kteří se nemusejí chovat JAKO aristokraté, protože oni JSOU aristokraté :-).

    • Pražská kavárna jsou ušlechtilí měšťanostové, kteří skutečně neříkají sprostá slova a přitom důsledky jejich chování jsou podobné řádění stáda divokých prasat v kukuřici. Jejich guru, Václav Havel mluvil způsobně, koukal ctnostně – a přitom jeho osobní život připomínal kapánek hampejz. Já ho neodsuzuju, chraň Bůh, jenom ukazuju na ten rozpor mezi slovy a činy.

  4. Me by,. prosim zajimalo co jste to rozebiral za zarizeni ? Tyhle krupnuti znam.

    • Modem Huawei EchoLife HG520i. Zmetek jeden čínskej se zapnul jednou z dvaceti pokusů a pak už pochodoval. Protože se situace vylepšila, když se s ním trochu majzlo přes hranu, myslel jsem si neodborně na povolenej drátek. Žádnej jsem nenašel a když jsem to přines do odborné opravny, pravili „Jó, pane , to se neopravuje, kupte si novej…“. Domníval jsem se, že když to Číňani sestavili, mohli by to Češi rozebrat a spravit, ale domněnka byla chybná. Za třináct stovek věc na jedno použití. Asi už jsem moc starej.

Komentáře nejsou povoleny.