Dost bylo Ukrajiny!

Když je něčeho moc, tak je toho příliš, říká staré úsloví. Nasycenost evropského prostředí ukrajinskými záležitostmi dosáhla hodnot, které už vyvolávají alergickou reakci. Jděte už, Jaceňukové, Porošenkové, Timošenové a Jarošové, do háje, chce se slušně zařvat.

Kdesi na síti jsem přečetl tento příběh o bývalém americkém velvyslanci v Kyjevě:

Tefft odjel z Kyjeva již v srpnu 2013, neboť další vývoj znal podrobně… Není bez zajímavosti, že se rozhodl vyhnout bezprostřední účasti na puči ani ne tak kvůli vysokému věku, jako kvůli tomu, jak je nyní známo, že nesnáší ukrajinskou hymnu. Chápal, že když se opozdí, bude ji muset každý den poslouchat a nepřežije zimu. Wikileaks Juliana Assange odhalila tajemství. V diplomatické korespondenci si Tefft stěžoval na ukrajinskou hymnu: „Je to jako mučení! Oni sborově kvílí: „Šče ne vmerla Ukrajina…“. Činí to dojem, že tě uzpívají k smrti. Přepadá tě jakási tísnivá srdcervoucí úzkost a časem se ukáže, že v okolí tohoto kvílení chcípají mouchy. Poslouchat toto vřískání je nesnesitelné, až občas člověka napadalo, že by bylo lepší umřít.“

V diskuzi na Nové republice si stěžoval jeden taky teftovec, že nesnáší slogan „Sláva Ukrajině“ a neodbytně ho přitom napadá „nasrat Ukrajině“.

Na stránkách Bavorových bylo možno svého času shlédnout koláž, která podstatu problému vyjadřuje v umělecké zkratce vysoké kvality.

chochol

Chochol při inteligentní činnosti. Tady je taky jeden:

jaceňuk

Není snad k pomilování? Určitě říká něco chytrého a poučného, například že zase viděl ruské tanky, jak vjíždí na Ukrajinu.

Mně se chce plakat už jenom tehdy, vidím-li onu vyšisovanou žlutou a modrou vlajku, která jakoby prošla zažívacím traktem velkého zvířete.

Což takhle, milí Ukrajinci, kdybyste se nerozlézali po Evropě jako kobylky, nezásobovali evropské hampejzy svými červenolícími krasavicemi, nekazili ceny na evropském trhu práce, věnovali se ekonomice a pěstování dobrých vztahů se sousedy, přestali oslavovat svou zločinnou banderovskou minulost, zavřeli do pracovních táborů  výrostky z Majdanu, spolu s vašimi oligarchy? A místo vraždění lidí, kteří s vámi nechtějí být v jednom státě, protože mají plné zuby vaší neschopnosti žít v klidu a bez násilí, zkorumpovanosti a nacionálně-fašistického šílenství, se začali věnovat zvelebování vlastní země, namísto jejího ničení?

A přestali také kvílet Šče ne vmerla Ukrajina?

Reklamy
Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

68 thoughts on “Dost bylo Ukrajiny!

  1. Co kdyz je to jen ohlas na podobne Polske, coz zase nemaji radi oni ?
    JeŠče Polska ne zgynula ?

    Kdyz jsem byl naposledy v republice slysel jsem zajimave srovnani ze na Ukrajine
    nevedi koho nenavidet vice zda Rusko nebo Polsko.
    V Polsku ze jsou na tom podobne
    zda Nemecko nebo Rusko
    Takovy problem u nas neni pravil ,
    Ted milujeme USA nade vse
    stejne jako predtim Sov.Svaz
    predtim Protrektorat
    Kdo umi umi 🙂

    • Ano, my jsme naladěni pozitivně, proto mediálně milujeme to, co je právě v kurzu. Nenávidíme doma, aby to nikdo neslyšel.

  2. No to je parádní, s tou hymnou :-). Mně se tedy líbí, jak pravil už Huckleberry Finn, hudba zachrání pitomá slova a pokrytecké žvanění a svět se zdá čistší (v tom smyslu, přesné znění si nepamatuju).

    Jinak oni na Majdanu od počátku řvali Moskaly pověsit na stromy a mně bylo záhadou, kde se vzala ta smrtelná nenávist, vždyť jim Rusko nic nedělalo, spíš jim pomáhalo. Za svou bídu si mohli sami. Takže jasná manipulace a vymyté mozky…

    • Kvílecí hymna je údajně z korespondence amerického velvyslanectví, i kdyby to byl fejk, tak je to moc dobře vymyšlený.

    • Musím se přidat s Huckem Finnem, včera jsem pouštěl dětem v autě audioknihu a bylo to tak skvělé, že jsem si to sám musel večer dát na čtečku a přečíst po mnoha letech znovu. Je to sice jakoby pro děti, ale prošpikované mnoha výbornými hláškami a postřehy. Obrovská sranda. Twain byl velký borec a vůbec to nestárne – kdesi v knihovně mám celé vydání Twaina s ilustracemi Kamila Lhotáka, jedny z knih, které jsem při přechodu na elektronické knihy nevyhodil; kvůli Lhotákovi.

      Z amerických veřejných knihoven Hucka i Toma už vyházeli, coby rasistické.
      Tedy přímo nevyházeli – udělali to jako komouši v 70. letech s Foglarem atd. – mají to tam, ale vyhodili je z indexů, takže to nikdo nenajde. Leda na přímou žádost, coby studijní materiál, jinak to nepůjčují. Ale na netu to je všude, dokonce free, protože tomu po 70-ti letech skončila práva.

      Prý chystají nějakou přepsanou vykastrovanou verzi – nebo už existuje, nepídil jsem se po tom.
      U nás to kdysi bolševik udělal s Robinsonem Crusoe, ale na druhou stranu musím říct, že jeho verze se Plevovi povedla. Teď przní Verna Ondřej Neff, podle mého je to docela hrůza.
      Je to jeden z příznaků plíživého nástupu totalitní společnosti.

      • “ Je to sice jakoby pro děti, ale prošpikované mnoha výbornými hláškami a postřehy.“

        Na vysvětlení rozdílu mezi prací a zábavou je nejlepší použít Twainovy ekonomické příměry s natíráním plotu vápnem a provozováním čtyř/šestispřeží anglickými boháči.

        Co se kastrování děl klasiků týká, spíš je to příznak společnosti blbnoucí než totalitní. Začalo to už v padesátých letech komiksovým vydáním Romea a Julie nebo těch stručných vejcuců.

        • Ale Robinson v originale neni citelny, je to literatura pro dospele, jejiz tema dnes uz ale nudi a naopak mladez neskousne mnohastrankove nabozenske monology.
          Take byly doby, kdy se na filmovem platne mohlo ukazat nahe koupajici se dite, dnes by cely stab brucel. Vse smeruje k bezove sedi, majici za ukol upozadit pudy a agresi. Na jednu stranu je to mozna dobre, na druhou to znamena svym zpusobem konec ne -li primo rasy, tak kmene ci rodu.

          • Proti zkráceným verzím nejsem – ve vědě se také dělají abstrakta článků, jinak je to v tom množství nezvládnutelné. Ale s „úpravou“ samotných děl hodně nesouhlasím – to máte jako když bolševik vydával Čapka, ale v knihách se cenzorovi některé věty nelíbily, tak je vynechali – ale bez poznámek, že to bylo změněno.

            No také to podléhá stárnutí, to je jasné. Kdo dneska zná třeba řecké a římské spisovatele a dramatiky – ještě před 100 lety to měl v hlavě každý vzdělanec, který prošel klasické gymnázium. Dnes to nezná prakticky nikdo. Četl jste Petronia ? Co Eyschylos ? To samé Shakespeare, z toho je hračka pro studenty anglistiky a „Be or not to be“. To je přirozené.

            • Ja se to jeste ucil, z hklavy Aischylos: Oresteia, Satirikon jsem cetl cely, ale nadsen jsem z nej nebyl 😎 oboje tusim vyslo v edici Anticka literatura, svetlezelena leskla obalka, cerne pismo.
              Jsem presvedcen, ze skolstvi je v rukach kapitalu a tudiz nema zajem na vzdelani, nybrz na priprave zamestnancu. Vytvorit nejaky zajimavy a vzdelanecky system „proc se ucime“ a z nej odvodit zpusoby vyuky a vyberu historickych udalosti (del) by nebyl problem, jen by vas za to znicili, protoze byste zacal podvracet system vyrobou „neuzitecnych krasoduchu“, byt by to byli technici.

              „Koreni musi proudit. Cervi jsou droga.“- tak nejak to bylo v Dune, dnes je to to same, funguje to naprosto neproduktivne, pouze samo na sebe, temer jako detska hra beze smyslu a dnes uz i bez radosti 😎

              • Ano, jsem na tom podobně, také jsem tyhle věci kdysi dávno četl.
                Jak píšete, v určitém období jsem četl všechno v dosahu, co bylo potištěné (tedy kromě těch kuchařek, …).

                Se vzděláním máte pravdu – je snaha zadusit pravé akademické vzdělání, které slouží k pochopení světa, touze po vědění a v neposlední řadě k objevování a konstrukci nových věcí – místo oprašování dogmat a hotových věcí.

                Spíš se všechno zaměřuje zaměstnanecky; univerzity jsou fabrika na podřízené pro určité „pozice“ a specializované znalosti – které ovšem po pár letech zastarají. Opravdové akademie jsou jen pro vyvolené, ovšem ne z ČR (když pominu výjimky). Je to v zásadě mírnější forma nacistického školství pro podlidi: počítat do 100, číst a psát. Plus o podřízenosti naší kultury a historie jejich kultuře a historii.

                Pokud se nějaká vysoká škola u nás ještě nepoddala, tak je osočována, že její absolventi jsou moc „akademičtí“ a praxe vyžaduje „strojníky“. Třeba v mém hlavním oboru – ICT, na ČVUT se naštěstí příliš neučí jak např. programovat v nějakém programovacím jazyku, ale teorie jazyků, jak takový jazyk zkonstruovat, jak napsal kompilátor atd.; plus teorie programování, postupy, analýza, … – což je jedině správně. „Řemeslo“ se naučí každý sám někde jinde.

                • „Spice must flow“ – to je jasné.
                  Herbert napsal vážně docela mystickou věc. Ale ty další díly už (alespoň pro mě) za moc nestojí.

                • Dobre vzdelani jsem mel na mysli ve smylu dobreho funkcniho vzdelani, khodle, ne nutne akademickeho za vsechny bych zavedl povinny predmet „Media a manipulace“, v pripade anticke literatury by se to mohlo jmenovat treba „Odraz antickeho sveta v moderni dobe“ anebo podobne, s akcentem na paralely tehdy a dnes. Zacit by se mohlo treba aplikaci vedeckeho zjisteni, ze do 9:00 rano nejsou deti soustredene (produktivni), nechat je vyspat a zacinat skolu o hodinu pozdeji…ze jsou skoly malymi koncentracky je myslim bez pochyby, vse zacina tim, ze dite „musi“ i kdyz je to zbytecne.
                  Dalsim predmetem by mohly byt „Finance a soucasny clovek“, s pragmatickymi vystupy, aby deti vedely co jsou to penize a dluhy, co je to trh prace a jak se s nim (neuspesne) vyrovnaval socialismus, co to bude pro ne znamenat, kdyz se nebudou dobre ucit atd., zkratka to, o cem se v tehle oblasti s detmi bavi rodice, ci samy deti mezi sebou.

                  • Dobré nápady. Tedy zcela určitě odsouzeny k neuskutečnění.
                    S tímhle dojít na MŠMT, kdyby tam měli popravčí četu, stál byste u zdi hned po prvních větách.
                    🙂

                    Jednak jsou tak blbí, ale hlavně dělají pro jiné a jsou placeni za něco úplně jiného a někým jiným. Mají přímý zájem na NEkvalitě vzdělání a na zničení systému státního školství. A školství jako takového.

        • Kastrovani del klasiku se deje proto, ze pocet klasiku neustale vzrusta a deti se musi ucit kraviny, ktere by mely byt vyhrazeny zabave. Cetls nekdy neco od Shakespeara, Tarasi? Ja se pokousel asi 3x, vzdy jsem skoncil na 20- 30 strane, neda se to cist.

          • Četl, ale v pubertě, kdy jsem zhltal (snad s výjimkou Kuchařky naší vesnice) úplně všechno, co bylo v knihovně. Dneska bych to asi do ruky nevzal.
            Ale největší zklamání mi připravila Dickensova Kronika Pickwickova klubu, jsem si ji dokonce koupil z kapesnýho, zalehl, zabral se do díla a čekal, kdy začne už nějaká ta sranda (humoristický román!). No, nedočkal jsem se. Pak už jsem byl ve výběru opatrnější.

        • Twain je celý výborný, to je fakt. Byl to génius, ne nadarmo si ho vybral jako přítele třeba Nikola Tesla.

          Komixy a vejcucy, to je jiná věc. Readers Digest, ti dokázali zprznit celou knihovnu docela komplet. Nebo ty „easy reading“ edice, od Penguin třeba.
          Občas realita připomíná dialogy z „Red Dwarf“: (už nevím co to přesně bylo) Proustovo „Hledání ztraceného času“, komixové vydání.

          Přepisování např. Twaina se mi už zdá totalitní – vynechávání toho, co se dnes jeví rasistické, nemorální, neněmecké, nesocialistické, neliberální, neamerické ….
          Je to upravování minulosti, stejně jako v Orwellovi.

          To máte jako s Hollywoodskými verzemi filmů z historie – jsou schopni dát „afroameričana“ i mezi Vikingy. V příští verzi „Tří mušketýrů“ bude d’Artagnan určitě černoch. Tohle vkládání „černých hrdinů“ – prý aby měly nebílé děti také své hrdiny, se kterými se mohou ztotožnit – je ve skutečnosti navýsost rasistické, je to uznání rasismu.

          • Politická korektnost vyžaduje, aby se černochovi říkalo afroameričan, jak pravil embéčko: „Vse smeruje k bezove sedi, majici za ukol upozadit pudy a agresi.“ – jenže jak se tahleta snaha srovnává s tím, že jsou děti vystaveny v akčních filmech a počítačových hrách doslova návodům ke giganticky agresivnímu chování, kdy spory se řeší ustřelením hlavy? Proč cenzura neřádí v hollywoodských sračkách?

            • Jo, přesně to jsem chtěl také namítnout – jak se to srovnává s hollywoodskými sračkami, plnými násilí, kde všichni pobíhají většinu času s pistolí v ruce ?

              Nemám nic – absolutně – proti zbraním, naopak, ale život přece není IPSC.

              Raději se dívám na staré filmy ze 60. let, to je ještě docela normální, o normálních lidech.
              Na rozdíl od dnešní doby – např. Pulp Fiction je sice skvělý film, ale docela mě štve, když se kolegové baví po telefonech nebo i osobně jako grupa gangsterů. Prostě ten kulturní vliv tam je – a vede ještě hlouběji, do podvědomí. Když pak člověk, který v životě zbraň nedržel v ruce a nenaučil se s tím žít a fungovat, kvér do ruky dostane – tak potom funguje v nuancích filmových hrdinů a chová se jak blázen. A je velmi nebezpečný sobě i druhým.

              • Pokud jste v pohode, pak se na to nemate duvod divat, jakmile zacne nejaky osobni problem, zacne vas to pritahovat, nebot nabizenym obrazum zacnete rozumet jako vlastnim 🙂
                To jeste nezadava duvod zacit predlozene obrazy nasledovat…samozrejme se to deje, ale jen u lidi, kteri by to, co udelali, udelali stejne, byt treba na jiny zpusob.

                Vzpomente, jak plodna byla socialisticka filmova produkce v otazce zobrazovani drobne kriminality (Laska z pasaze, Pumpari od zlate podkovy atd.)…to nebylo proto, ze by k tomu lidi navadeli, ale naopak se soudruzi snazli to lidem ukazat, aby se jejich vlastni chut udelat neco podobneho kanalizovala v proziti pouheho obrazu. Podobne pusobi pornografie, hlavne ta s neobvyklymi praktikami 🙂

              • Zdrave dite ani zdravy dospely nemaji potrebu se divat na nasilne sceny, protoze v nich vzbuzuji nelibe pocity, coz bylo uz 100x dokazano Koukolikem a dalsimi pri pokusech s promitanim nasilnych fotografii, aktivujicich „centra nelibosti“.

                Sledovani nasilnych obrazu je odrazem nasi nasilne skutecnosti, je to zpusob, jakym se vyrovnavame s videnym. Samozrejme se o tom nemluvi, protoze to hlubokym zpusobem zasahuje nasi „realitu“ a v podstate se nevi, co s tim. jakmile bychom zakazali strilecky, zdvihla by se zasadnim zpusobem kriminalita.
                A system je, jak znamo, zcela nevinny, na nej se nikdo sahnout neodvazi, vzdyt zijeme v nejlepsim ze vsech spatnych svetu…to je samozrejme grandiozni podvod 😦

            • Chtel jsem tuhle tvoji poznamku prejit, tarasi, to je nas stary spor, ktery jsem nechtel znovu otvirat, ale kdyz uz to tu kchodl rozmazl… 🙂

              Deti nejsou nicemu vystaveny, to, co se ve filmech/ hrach odehrava, to je jejich svet, ktery jen reflektuje jejich „prani“, tak daleko je dotlacila spolecnost a vychova. Je chyba si myslet, ze deti jsou timhle infikovany, naopak pro ne to znamena terapeutickou pomoc, kanalizaci temnych obrazu podvedomi, vzbuzenych pobytem v nasem kapitalistickem svete. Na svete exituji stovky milionu deti hrajici nasilne hry a divajici se na zvrhle filmy, presto jen doslova nekolik z nich si je vezme jako priklad, tady bych sopuvislost nehledal. Nerikam, ze strilecky jsou bez vlivu, to ne, ale nepusobi takhle jednoduse.

              Neco jineho je uprava kanonickych kulturnich del, coz jsou zavazne (od slova zavazati) vzory naseho jednani, to pusobi na uplne jine urovni, jinym mechanismem a na jine oblasti rozhodovani. A ma to mnohem vetsi (symbolickou) silu.

              Kdyz to reknu jinak: strilecky jsou kanalizaci podvedomych nevitanych prani, zatimco uprava Huckelberryho je vychovny moralni element. Nejde o to, tuhle upravu udelat tajne a pak ji podstrcit, naopak prva generace se musi explicitne seznamit s tim, ze cte upravene dilo („Prevypravel J.V.Pleva“, mimochodem velmi povedene)…to zvysuje ucinek zakazu, nejen ze nepovolene praktiky nejsou uvedeny, ale vi se, ze byly vyskrtnuty.

              Tim se jen branim podsunuti strilecek do pytle s kastrovanymi dily, jsou to uplne dve rozdilne kategorie.

              • Rozdíly v názorech trvají, pokud je to, jak říkáš, náš starý spor. Akční filmy plné brutality a mrtvol ve spojení s počítačovými střílečkami samozřejmě vliv na chování mají, odvozuji to z neustále se zvyšující kriminality mládeže, které jsou implantovány jednoduchá schémata řešení problémů: pěstí. Svého času byl proveden experiment s televizí, hadem a banány. Už si přesně nepamatuju princip, výsledek byl ale ten, že opice vnímá děj na obrazovce jako realito a své chování podle toho upravuje. A protože mládež je možno bez velkých problémů zařadit do kategorie opičáků, je srovnání dokonalé.

                S těmi vykastrovanými díly to nemá samozřejmě nic společného. Ale vezmeš-li jako fakt, že přečtení Dobrodružství T.S. a H.F. v nějakých čtrnácti letech představuje dost náročný intelektuální výkon (nebo každodenní četba denního tisku), který podstoupila naše generace, nikoliv však ta současná, která nečte a když ano, tak vejcucy (aby o tom něco věděla do školy) a pak je hned zapomíná a usedá zpátky před obrazovky, ze kterých to dostává rozžvejkaný, pak se není co divit ani steskům pedagogů, kteří stěžují na rok od roku blbější a agresivnější materiál, který do škol přichází.

                • Bingo:-)
                  A protoze „od roku blbější a agresivnější materiál,“
                  co musi nasledovat?
                  Vyuka slusnosti, korektnosti, tolerance spravneho spolecenskeho pohybu a tance 🙂
                  Jinak by spolecnost zvlcila uplne a uvedla do zivota zakony dzungle.
                  Staci ta dzungle trzni co nam zivot przni 😦

          • Viz francouzsky kasovni trhak Knoflikova valka s mnohamilionovou navstevnosti (2011)- de fakto tezce podvratny film o svobode a ceste k ni…v Nemecku nebyl z vyssiho rozhodnuti do kin vubec uveden (rok 2011, demokraticke sousedni staty uprostred liberalni EU)…je to k smichu a k placi zaroven.

            To odkazuje na dalsi zajimavost: jeste pred cirka 5 kety byl portal CSFD.cz, resp. komentare na nem jeste dobrym voditkem k ohodnoceni filmu. Jako vsude jinde se i tam vystridaly generace, ta vzdelana rekla na netu zpocatku co mohla a vedela a cirka po 10 letech (2000- 2010) odpadla a namisto ni nastoupili lide jiz vzdelanosti nevazani. Jejich hodnoty a hodnoceni uz nemaji s temi „starymi“ moc spolecneho, voditkem jim jsou uz zcela jine „jevy“, nez ktere byly zajimave pro predeslou genraci.

            • Sem si říkal, co blbneš, Knoflíková válka z roku 2011, naštěstí jsem se nenechal strhnout prchlivostí a hele:

              http://www.csfd.cz/film/301738-knoflikova-valka/ z roku 2011

              http://www.csfd.cz/film/38436-knoflikova-valka/ z roku 1962

              To první jsem neviděl, to druhý jo. Němci to zřejmě nepustili z důvodů těch pinďourů a taky v tom novějším zpracování jsou nějaký odkazy na holocaust. Oni jsou v něčem prudérní jak jeptišky, svého času Bayerische Rundfunk (což je i televize) nedával filmy z centrálního vysílání ARD, když byly příliš přisprostlé nebo hambaté. Místo toho vysílali lesníka ze Schwarzwaldu a já se moh vzteknout.

              • Ono je to horsi v tom, ze Francouzi natocil v nemecke produkci kontrafilm, jiz politicky korektni a odehravajici se samozrejme na pozadi IIWW, aby se nahodou nereklo, ze maji malo masla na hlave. Vedeli, ze vznika nekorektni Knoflikova valka, tak s sebou hodili…korektni varianta byla samozrejme do nemeckych kin uvedena.

                Takze:
                1) Knoflikova valka 1962, tu zname vsichni,
                2) Knoflikova valka korektni, rok 2011, udelana jako retrovalecna, na tu davas odkaz nahore
                3) Knoflikova valka politicky nekorektni, ze stejneho roku 2011, kterou jsem mel na mysli ja
                http://www.csfd.cz/film/286043-guerre-des-boutons-la/

            • Jo. Sněhurka bude otravný hysterický chlap teplouš. Trpaslíci nebudou už trpaslíci ale „vzrůstem znevýhodnění“, jinak ovšem banda gangsta černochů a latinos. Pochod „vzrůstem znevýhodněných“ bude rap, kde budou slova jako „mrdat svoji mámu je fajn“, Eminem hadr. Princ bude mužatka na kriplkáře, znevýhodněná, leč stále vítězící. Nakonec od juvenilní paní adoptují několik bílých dětí, odejmutých členům americké NRA (střelecké asiciace) a Ku-Klux-klanu a budou spokojeně žít jako jedna velká rodina.

              A to celé bude od 12+ let, doporučeno jako dobrá pohádka pro školy.

              • Zapomněl jsem napsat, že lesbická parapegička „princ“ bude přebornice USA (tím i světa a vesmíru) v boji na všechny způsoby plastovou vidličkou. Což je lepší než nabitý kulomet.

                Film bude stát 600 mil. baků a vydělá 30 miliard.

                • Lístek do kina na „Sněhurku“ bude stát v IMAXu 3000 (bez popcornu), což každý rád dá, protože přece nemůže odepřít svým dětem ten vrcholný kulturní zážitek. Jinak přijde juvenilní paní s policií a děcka půjdou za lepším k certifikovaným pěstounům. (těch je už teď asi 2x tolik co volných děcek, berou coby „pěstouni v čekání“ za nic 20 tisíc Kč).

                  • Chlape, Vy jste zašel dál, než bych se kdy odvážil pomyslet 😀 A pak že já jsem tudlencten ekstrémista 😀 Teda pokud kurva neprorokujete. To bych si za ty smajly hlavu urazil.

              • Ona to ale není legrace, když se člověk dostane do soukolí znevýhodněných či ubližovaných. Nějak se ty minulé křivdy promítají do jejich zvýšené agresivity ve chvíli, kdy jsou v houfu.

  3. když se člověk dostane do soukolí znevýhodněných či ubližovaných. ?
    To plati I pro cim dale vice obcanu kterym ublizuje kapoussky system ?
    A nebo sis porucil korektnost kdyz marx je je davno po smrti a proletariat uz pry vubec neexistuje ?

  4. A jeste hloubeji do pozadi, podle jakeho scenare to jede stale dal :

  5. Jeste jednou Stanek protoze se domnivam ze I neodbornikum srozumitelne vysvetluje kde a v cem je problem.

    • Nikdo z nich nedokáže stanovit hranici mezi podnikáním a zlodějinou 🙂
      Když jsem po listopadu slyšel vtip, že ministerský předseda Alibaba shání 40 spolupracovníků, většinou bez portfeje, nechápal jsem to. Amnestií už jako prezident dokončil dílo.
      80:3500000. Kchodl tu někde psal, že jde o neřešení následků technologického pokroku. Je to záměr? Ukazuje se, že ano.
      Putin na to jde prý obráceně. Típl pár oligarchů a životní úroveň se za rok zdvojnásobila.

    • Ano, vyborny projev, ale uplne na hovno…ted ctu, ze v ramci vyjadreni diku za zprostredkovani uzavreni primeri zostrila EU protiruske sankce.
      Chteji valku, potrebuji valku, veskere argumenty, apely a projevy jsou uplne zbytecne.

    • Debil WordPress hodil tenhle můj předcházející komentář do spamu a musel jsem ho odtud vytáhnout a sám sobě povolit. Zřejmě mají blokovaný odkazy na ten ruský server.

      Stejně tak byl na povolení hozenej komentář embéčka, ale přitom se mi v nepovolenejch komentech neukazoval, teprve když jsem lovil svůj komentář. Jesti oni netuší, že jsme komunisti, MB!?

    • Kachna nekachna, Kaplin si je dost podobný 🙂 A pokud dobře rozumím, potvrzuje obsah článku.

      • Ukrajinsky moc neumím, ale Kaplin říká zhruba to, že Turčinov a Jaceňuk jsou vinni tím, že to na Východě nevzali pořádně u huby hned, když to začínalo, protože bylo jasné, kam to směřuje. Dokonce jim vyhrožuje trestním zákoníkem. Ale prvopříčina je samozřejmě Putin.

        Mi se líbí, nejen tady, jak se většina ukrajinských potentátů musí do ukrajinštiny nutit. Chtěla bych je slyšet, jak mluví doma.

        • Tak to by bylo jiný kafe, rozdílné od toho, jak to převyprávěli Rusové v odkazu. Já jsem rozuměl jenom to, jak Kapilin říká, že Jaceňuk a Turčinov měli situaci „zadušiť“. Ve spojení s další zprávou, že Porošenkova rodina opustila Ukrajinu to ale dávalo ten původní smysl.

        • No fakt jim moc nerozumím, jde mi ale o to, že té válce mohli zabránit – kdyby ovšem chtěli – a ne ji rozpoutat. Jenže to asi nebylo účelem majdanu, zájmem sponzorů byl konflikt. Utlačovaný východ musel být, aby se Rusko krajanů zastalo (vojensky). A Rusko (naštěstí) odmítlo.

        • Тé válce mohli zabránit – kdyby ovšem chtěli. V tomto duchu mluví i ten poslední řečník, co mluví o Majdanu, ale tomu rozumím ze všech nejhůř.
          Hlavní zástupce sponzorů, Jaceňuk, si ovšem ani nevšimnul, že Rusko se do války nedostavilo a už po nich žádá válečné reparace za Donbas, po Rusech.

          • Zabránit, ano, hlavně ji nezačínat. Jaceňuk s reparacemi je mimořádně kreativní idiot, on každým slovem potvrzuje tu teorii, která se tady mlela nedávno, že protivný, nesympatický zjev se snoubí s hajzlovským chováním.

  6. Malá ukázka, jak píšou iDnebilové:
    http://zpravy.idnes.cz/finsko-odmita-obranne-namluvy-s-ruskem-d91-/zpr_nato.aspx?c=A150218_120949_zpr_nato_inc

    Autor Světnička http://vice.idnes.cz/novinari.aspx?idnov=2926 (ten jeho urputnej ksicht se automaticky chce naklepat jak řízek) v něm pravil, že

    „dobrým vztahům nepomáhá ani zvýšená aktivita ruského letectva v celé oblasti a narušování vzdušného prostoru některých zemí, včetně Finska

    Kdyby byl otázán na jeden jediný případ, kdy ruské letectvo narušilo vzdušný prostor sousedních zemí, tak by zhasnul jak lilium. Jenže on se nikdo nezeptá…

    Dodatek: a protože diskuze je momentálně nedostupná, tak se asi někdo přece jenom ptá.

    • Dekujeme za vymenu nazoru.
      1) Rusko je potravinove sobestacne
      2) od doby zavedeni sankci EU americky export do Ruska stoupa, zatimco nektera exportni odvetvi zemi EU diky sankcim spadly az o 30%.
      Navic je americka exportni bilance vudci Rusku zaporna, tedy americky soudruh, coby prislusnik rozvojove zeme, z Ruska vice dovazi, nezli tam exportuje (podotykam, ze v pripade nafty jsou US sobestacne). Mozna dovazi raketove motory, anebo jiny hi-tech, na ktery nema ho vyrobit.
      A ano, ze si Rusak nedovede vyrobit jablka, takze EU musi podvadet a deklarovat sva jablka jako Moldavska, aby je na jeho trh propasovala, to je velmi pravdepodobne, syry a mlecne vyrobky dtto.
      Vase nazory jsou prinosne, jen tak dale.

  7. OT: Koukam na fotbal (Schalke – Real) a Schalke ma na dresech reklamu Gazprom:-). Je komicke kdyz Putin reaguje na zapadni sankce zakazem dovozu potravin, ktere si Rusko neumi samo vyrobit a ma za nasledek 15,74% inflaci pro jeho obyvatele, ale statni podnik, ktery je v danem regionu navic monopolem ma na to Zapadu cpat prachy na reklame, kterou coby monopol navic ani nepotrebuje:-). Jen nevim jestli je podobne „rizeni“ napad pate kolony (asi Schrodera co si ho do vedeni Gazpromu Putin sam vybral) anebo si to pan Pjakin oduvodni jako „fintu“ Putina proti tomu, aby tak pokoril „zradce“ Abramovice a prispel tak svym financovanim prohre jeho Chelsea. Kolik ze to klesl za rok valky na Ukrajine Gazpromu zisk? „Jen“ 74%? Vot eto narodnovo gasudarstvo! Jen si ho neumim jasne ekonomicky zaradit. Kapitalismus? Socialismus? Nebo neco noveho?

  8. Ale to je náhodička, je ten pan generál také lhář nebo „jen“ snad placený agent CIA, že říká takové věci…?Dobré zažití při obědě. A žijte blaze

    „Ruským vojákům z Murmansku se podařilo vyhnout bojovému nasazení v Donbasu
    Ruskému armádnímu velení se už nepodařilo zachovat mlčení o nasazení ruských vojáků v konfliktu na Ukrajině. Nyní se provalila snaha nasadit do bojů na Donbasu vojáky z dělostřelecké a raketové brigády v Murmansku. Jednotce se ale podařilo nasazení vyhnout doslova švejkovským způsobem. Slova velitelů o „služební cestě do Donbasu” si prý nesprávně vyložili, informovala nezávislá televize Dožď s odvoláním na člena prezidentské rady pro lidská práva Sergeje Krivenka.

    Moskva stále popírá ukrajinská a západní obvinění, že by v Donbasu bojovali ruští vojáci, nejvýše připouští výskyt ruských dobrovolníků v řadách povstalců.

    Rozruch okolo reptajících vojáků z Murmansku vypukl poté, co si postěžovali ochráncům lidských práv, že po podpisu kontraktu s armádou se je velení chystá nasadit do bojů na Ukrajině. Dokonce kvůli tomu už absolvovali speciální výcvik.

    „(…) je válka, musíme bránit Rusy umírající pod bombami Ukrajinců,“ vysvětloval prý vojákům zástupce velitele, podplukovník Vjačeslav Okaněv. Současně jim měl vyhrožovat, pokud odmítnou bojovat na Ukrajině, vylíčil internetový list Gazeta.ru. Nicméně z 58 vojáků si žádost o propuštění do civilu podalo jen osm. Sám Okaněv listu vysvětloval, že mělo jít o doprovod humanitárních konvojů, ale že hovořil jen „teoreticky“. Podle deníku už asi 70 vojáků z posádky Sputnik u Murmansku bylo loni v listopadu na Ukrajině nasazeno, o podrobnostech však mlčí.

    Nezávislá ruská média loni v létě upozornila na sérii pohřbů 12 výsadkářů z Pskova, kteří údajně padli na Ukrajině. Od úřadů se však nepodařilo získat oficiální objasnění. Prokuratura uzavřela vyšetřování s tím, že jde o vojenské tajemství.

    Nicméně počet dezercí stoupl z 388 v prvním pololetí 2013 na loňských 629 a počet odhalených „simulantů“ z 33 na 115. Už brzy se podle listu také dají čekat problémy se stovkami, možná tisícovkami veteránů „tajné války“, podobné návratu vysloužilců z afghánského tažení v 80. letech.

    http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/362067-ruskym-vojakum-z-murmansku-se-podarilo-vyhnout-bojovemu-nasazeni-v-donbasu.html

    A ještě jedna metamorfoza ruského důstojníka v „dobrovolníka“

  9. Hlavne sledujte televizi CR a dalsi z dalsich demokratickych zemi a nadavejte na tu hroznou Rusko- imperialistickou politiku 🙂
    ===========================================
    Elite strasne vadi a muzete denne pozorovat jak vsechno jde z kopce. Doslova si s nama vytiraji zadek !. Pocitace se zasekavaji, programy prestavaji fungovat a vubec weby jsou plne lhani a nesmyslu.
    Vsimate si si, ze uz na trhu nenabizi lepsi a rychlejsi pocitace? Protoze jim internet vadi a postupne se bude omezovat. Proto nepotrebuji vyrabet lepsi.
    Televize udelala z Americanu uzasne tupe ovce (viz video) a ted se stejna taktika dela v Cesku a take vsude jinde.

    A lide to basti v poctu vetsim nez malem 😦

  10. Možná by se s tou paranoiou dalo něco dělat nebo spíš možná jak říkáme my ajťáci, chyba je mezi klávesnicí a židlí.

    Ovšem tuhle větu („Vsimate si si, ze uz na trhu nenabizi lepsi a rychlejsi pocitace? Protoze jim internet vadi a postupne se bude omezovat“) si kopíruju do TOPlistu IT negramotnosti hraničící s fanatickou indoktrinací všudypřítomných

    Bildergergiánů, agentů CIA, zóny 51 a pokusí UFOnů na lidech za asistence americké vlády, Chemtrails, HAARP.

    A propos jediný kdo omezuje internet je Rusko, Maďarsko a Čína.

    Ale abyste neřekl, že se vám přeci jen nesnažím pomoci, tak se vám pokusím dát malé vysvětlení jak celá ta „věcička“ funguje.

    Garance rychlosti internetového připojení
    Přenosová rychlost internetových linek bývá nabízena:

    Garantovaná – jsou nabízeny zejména pro ISP, servery, velké firmy a korporace, náročné zákazníky domácích přípojek. Pojem pochází od slova garance jenž určuje jistotu (záruku) v daném oboru. V tomto případě zaručení, že linka neklesne pod danou úroveň. Tímto způsobem je zaručeno, že linka propustí udávanou rychlost, pod níž nesmí za žádných podmínek klesnout. Garantovaná rychlost internetu 10 Mb/s určuje klientovi, že od svého nadřazeného serveru propustí za všech okolností minimálně onu rychlost 10 Mb/s.

    Agregovaná – jsou nabízeny zejména pro střední a menší firmy, domácnosti, neplacené hotspoty, mobilní sítě. V pravém slova smyslu znamená spojování, seskupování, shlukování. V tomto případě označuje, že linka shlukuje několik klientů pro dosažení garance. Agregace se udává v poměru x:y přičemž x znamená minimální podíl a y maximální podíl z rychlosti. Agregace internetu 1:10 znamená, že klient mající např. rychlost internetu 10Mb/s v agregaci 1:10 má dynamickou rychlost připojení v rozsahu od 1 Mb/s až 10 Mb/s přičemž reálná rychlost zpravidla nabývá hodnot primárně určené rychlosti tj. 10 Mb/s. Vyšší agregace tj. sdílení linky může způsobit nárazová zátěž linky například „v denní špičce.

    Myslím, že by vás přenosová rychlost 120Mb/s za 449kč cca 20USD, mohla uspokojit, aby se vám to „nesekalo“.

    zde

    http://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=Ce6NyLA_mVMKIJoLGywP4l4KgC5D5m6kFsLKNv-4B5I_QoQMIABABKANgzAGgAfCwo-UDyAEBqQLBxYUdd0lmPqoEKE_QjeNoQ_HtZRF3FVz2IwqTd3wjITefTcdp4hgdkRBn4bQQpW1ojiuIBgGAB_jO3BqQBwOoB6a-G9gHAQ&ohost=www.google.cz&cid=5Gi_sn8vFADpzguuXGcG2eWfg8owPaTM53TOWuYkk2z_QTA&sig=AOD64_30xf0yJ2-kQsQNiTPiyDTEN77Hzw&rct=j&q=&ved=0CCAQ0Qw&adurl=http://track.adform.net/C/%3Fbn%3D1727599%3Bkw%3Drychl%25C3%25BD%2520internet%3Bcpdir%3Dhttp://www.upc.cz/internet/fiber-power-40/

    Co se týče Notebooků, tak ty dnes svým HW akcelerovaným výkonem předčí nároky většiny aplikací a to i v herních 3D konzolích, Xboxech, kdy se agreguje výkon procesoru, paměti, rychlosti sběrnice a dynamické výměny dat v paměti a mezipaměti.

    tady máte přehled TOP 10 notebooků podle účelu za jakým jsou využívány.

    See our Top 10…
    » Top 10 Multimedia Notebooks
    » Top 10 Gaming Notebooks
    » Top 10 Lightweight Gaming Notebooks
    » Top 10 Budget Office Notebooks
    » Top 10 Business Notebooks
    » Top 10 Workstation Notebooks
    » Top 10 Subnotebooks
    » Top 10 Ultrabooks
    » Top 10 Convertibles
    » Top 10 Tablets
    » Top 10 Windows Tablets
    » Top 10 Smartphones

    » Best Notebook Displays
    » Top 10 Notebooks under 300 Euros
    » Top 10 Notebooks under 500 Euros
    » Best Notebooks for University Students
    » Top Windows alternatives to Apple’s MacBook series

    Pakliže se vám jedná o ta multimédia, aby jste si mohl pouštět Pjakina a Strelkova streamovaně bez „sekání“, pak doporučuji Apple MacBook (holt Rusové ty své notebooky zatím pořád nějak „nedotáhly“ do finiše, jestli tedy i při výběru elektroniky koukáte na „národnost“ a ideologické ukotvení režimu státu daného výrobce) jedničku v tomto segmentu

    http://www.notebookcheck.net/Notebookcheck-s-Top-10-Multimedia-Notebooks.98608.0.html?id=120330

    Apple MacBook Pro ME293LL/A 15.4-Inch Laptop with Retina Display (OLD VERSION)
    by Apple

    2.0GHz quad-core Intel Core i7 processor (Turbo Boost up to 3.2GHz) with 6MB shared L3 cache
    256GB PCIe-based flash storage; 8GB 1600MHz DDR3L onboard memory
    15.4-inch (diagonal) Retina display, 2880×1800 pixel Resolution; LED-backlit with IPS technology
    Intel Iris Pro Graphics ; 802.11ac Wi-Fi wireless networking
    Mac OS X Mavericks, Up to 8 hours of battery life

    Za 1699$ USD k dostání na Amazanu. Snad jsem vám aspoň trochu pomohl rozptýlit obavu, že za sekání se notebooků a pomalý internet může Wall Street, Langley nebo Pentagon. I když si myslím spíš že ne:-)

  11. Massmedia a lide jako Jiri Broz informuji tim nejspravnejsim smerem,
    naopak na Internetu se vyskytuji jine informace a komu pravdive informace vadi to vam ani massmedia ani Brozove nereknou.
    Umi vam detailneji popsat jak funguje internet ale ze v USA a na Zapade jsou na ceste opatreni a „regulace“ a jakeho druhu vas neinformuji.
    Svet rozesrany do dnesni podoby v rezii koho ?

    Misto toho Broz zkousi zesmesnovat stylem
    Protoze jim internet vadi a postupne se bude omezovat“) si kopíruju do TOPlistu IT negramotnosti hraničící s fanatickou indoktrinací všudypřítomných
    Bildergergiánů, agentů CIA, zóny 51 a pokusí UFOnů na lidech za asistence americké vlády, Chemtrails, HAARP.

    Brozove a nejspravnejsi ajťáci, vedi ze pravdive zpravy a informace na Internetu ktere massmedia neuvadi ty nikomu nevadi, zadna omezeni se nepripravuji a pokud tak jen v Rusku Madarsku, Cine a jeste North Koreu zapomel 🙂 !

    Mocipanum nevadi zpravy o tom kdo a jak rozsira svet a usiluje o svetovadu?

    Proti Brozovym a massmedialnim informacim stoji treba tato :
    Ukrajina hrozi !
    To nenatočili Rusové, ale Němci !
    https://m.youtube.com/watch?v=jnZKtRejmSA

  12. Mr Broz vam nenapise kdo rozesira svet a pokud ano bude to jiste podle neho Rusko, Madarsko a Cina ,
    ale muzete si precist nazor jinde o tom co se stane kdyz nekdo zbohatne tak ze tiskne bezcenne papiry a ruzne derivaty a chce jim rikat plnohodnotne penize a co to pro svet znamena 😦
    http://outsidermedia.cz/ve-slejvaku-lzi/

    • Mr. Brož by mohl se stejným zaujetím jako v předešlém případě odborně vysvětlit, proč NSA manipulovala SIM kartami, jestli chtěla zvýšit rychlost připojení nebo jeho kvalitu, aby se lidé snáze dovolali o pomoc. Tak si to nějak myslím, že by to mohlo být.

Komentáře nejsou povoleny.