Krávy, jalovice a pakáž

Jedinců tohoto druhu bylo v tomto měsíci ke spatření mnoho; kupodivu však je namísto hluboké podestýlky podkládali červeným kobercem. Ostatně i řada volů se na něm producírovala. Nemohu si pomoci, ale když vidím ty ušlechtilé tváře v takovém množství a ve vytržení nad vlastním důstojenstvím a epochálním významem, chce se mi teskně bučet do noci.

Kráva spadla do bazénu a devět hasičů se ji snaží vytlačit po rampě z fošen ven. Plus majitel vepředu, ten ji láká na dobré papu. Jenže s krávou v takové situaci není žádná rozumná řeč: řešení vidí v tom, že se zapře a nehýbá z místa. Myslí si, že problém vystojí.

S touto situací mám svou zkušenost. O prázdninách jsem v místním JZD dělal závozníka, což také obnášelo převoz jalovic ze základní telecí školy na střední. Náklaďák zacouval k rampě, sklopilo se čelo a jalovice jedna po druhé vyváděly na korbu.

Jedné vzpurné se však nechtělo opustit rodnou stáj, tedy sebou cukla, helfr ji neudržel a ona tradá, do polí. V pětatřicetistupňové žáru jsme ji hodinu honili v lánu obilí a přilehlých kulturách. Nakonec se šofér rozhodl risknout svůj život (to blbé zvíře už mělo rohy) a robinsonádou na krk jalovice ji lapil a nechal sebou smýkat, než jsme mu přišli na pomoc. A pak opět následovalo řešení ve stylu bazénové krávy: chytili jste mě, dobrá, ale já se teď rozkročím a nehnu sebou ani o píď.

Náklaďák nacouval k mezi, sklopilo se čelo, jenže jalovice byla dobrých padesát metrů od auta a trvala na svém, jak Angela s imigranty. Nebudu to rozvádět: těch padesát metrů a pak nahoru jsme ji dostrkali, ale kdyby to viděli ochránci zvířat, trefil by je šlak. Doufám jen, že se u posledního soudu nebudou vyrovnávat účty ve stylu oko za oko, zub za zub: my té jalovici kroutili ocasem…

Doprovázena věrnou družkou vyrazila neméně splašeně do světa lidská jalovička. Psal jsem výše uvedené v pátek, kdy se ještě záznam té šílené a zároveň trapné a tragické jízdy nestal hitem internetu, tedy mažu své závěry pro inflační charakter komentáře, jenom: s těmito mladými hovady musíme sdílet silnice, ostatně ony se oslovovaly vole a píčo. Rodiče nechtějí, aby se video šířilo po internetu, potetovaný idiot mezitím zapaluje svíčku na místě havárie. Pro koho truchlíte a proč zapalujete svíčky, kdybyste ji pořádně vychovali, nemuseli byste teď smutnit.

Čí je vůbec tento svět a silnice na něm? Hovad nebo slušných lidí? Minulý týden jsem měl namále, když ve vesnici, z prudké zatáčky se svahem, takže nevidět, kterou dlužno jet mezi třicítkou a čtyřicítkou, se proti mě vyřítila dvě auta, první černé obrovské SUV, za ním hnědé o něco menší, a obě jela přes půlku a sedmdesát, na hodně úzké silnici. Pro levicově založeného důchodce v jeho obstarožním kombíku už na té silnici prostě nebylo místo. Naštěstí na mé straně nebyl příkop, ale rovina ke zdi přilehlého stavení. Tedy jsem vyprášil tuhle spásnou rovinku, jinak jsem tohle patrně neťukal.

Zasraná podnikatelská pakáž.

 

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

87 thoughts on “Krávy, jalovice a pakáž

  1. Mas sice pravdu pokud jde o jistou kategorii nadlidi kterym patri tu silnice tu cela spolecnost.
    Otazka je jak reagovat.
    I ja jsem nejednou musel zastavit az na krajnici kdyz to vypadalo ze budu smeten.
    Uhnout a kontaktu se vyhnout je samozrejme tou jedinou rozumnou reakci ale…
    patrne nenaslouchas slovum lasky jak Bohu tak k bliznimu.
    Poslouchej Halika ktery kaze lasku tak vehementne az z nej jde strach!
    Z pohledu historie podobni kazatele lasky histerie poslali Husa na hranici.

    http://christnet.eu/clanky/5924/zvoli_cirkev_vernost_evangeliu_ci_prizen_mocnych_a_potlesk_vetsiny.url

    • Jenže ono je to v situaci, kdy se mě to přímo dotýká. Mladá hovada v médiích „nanášejí“, jak nebezpeční jsou staří řidiči; přitom devadesát procent nehod mají na svědomí právě ta mladá hovada a podnikatelská pakáž. V tomto státě je BMW a jeho řidič-podnikatel diagnóza, ale virtuálním viníkem nehod je důchodce v klobouku a stopětce. Trpělivost s módním hovadstvím je už dávno vyčerpána.

      • ani já jsem nebyl dobrý řidič,když mi bylo dvacet,MB1000 byla také dost nebezpečná,když se rozjela,každý se musí vyjezdit,někomu to trvá déle,někomu krátce.
        kdo neměl v životě nějakou tu nehodu ať se přihlásí.

        dnes se z toho v televizi dělá jenom estráda typu „mladý řidič v silném zahraničním voze svojí bezohlednou jízdou zavinil několik nehod“ anebo „seniorka jízdou v protisměru po dálnici způsobila několik nehod“.
        moje rada je nesledujte média,nečtěte diskuze o nehodách a pirátech a budete se cítit bezpečněji.

        prababička zemřela na následky dopravní nehody,nebudu se kvůli tomu zlobit na Volhu a toho řidiče,který nebyl tenkrát ani mladý a ani podnikatel.
        ——————–
        pro zajímavost.

        Krajní hodnoty jednotlivých desetiletí od r. 1961

        •60. léta:
        nejméně mrtvých v roce 1962 (1000)
        nejvíce mrtvých v roce 1969 (1758 – absolutně nejvyšší číslo)

        •70. léta:
        nejméně mrtvých v roce 1979 (1059)
        nejvíce mrtvých v roce 1971 (1529)

        •80. léta:
        nejméně mrtvých v roce 1987 (766)
        nejvíce mrtvých v roce 1980 (1013)

        •90. léta:
        nejméně mrtvých v roce 1990 (1173)
        nejvíce mrtvých v roce 1994 (1473)

        •„nultá“ léta:
        nejméně mrtvých v roce 2009 (832)
        nejvíce mrtvých v roce 2000 (1336)

        •10. léta:
        nejméně mrtvých v roce 2013 (583)
        nejvíce mrtvých v roce 2010 (753)

        PS:

      • Já myslím, že problém není ani tak chování mládeže, jak fakt, že mládež to auto má.
        A jsou to auta rychlá.
        Též může auto řídit i opice, nastartuješ a jedeš.
        Každý, kdo někdy řídil auto starší ví, že zdaleka nestačilo jen sednout a jet.
        Někdy se muselo napumpovat palivo, nastartovat vyžadovalo určitý grif, nastavit sytič, nechat prohřát, řazení též nebylo pro každého…..
        Zkrátka, ne každý byl staršími vozy schopen bez potíží jezdit, a též jízda na krátké vzdálenosti se naprosto nevyplatila, kvůli přípravě, dneska si každý jede koupit autem 500 m i cigára.
        Jinak něco podobného, co píše čtenář.
        Prasata na silnici nejsou jen podnikatelé, a také ne jen mladí, ti ale mají nejméně zkušeností a nejvíce hormonů, no….výsledek se dá převídat.
        Ale dementi s SUV co se všude serou mě také lezou na nervy………

      • Já vám nevím. Když jsem začínal jezdit autem, bylo to kolem roku 1989, tak to byl Trabant. (Takže omluva za to, že píšu o autu). Postrach již tehdy bylo mít před sebou „tisícovku“ s dědkem v klobouku za volantem. A málem mě tehdá smetl ze silnice obyčejnej taťulda s Moskvičem.
        Dneska mám čirou náhodou velké, tmavé a určitě hodně zlé auto. Ne proto, že patřím mezi podnikatelskou pakáž, ale protože se do něj při své výšce pohodlně vejdu. A přemýšlím o SUV a opět to má důvod. Lépe se do něj nasedá
        A víte kdo to do mě nedávno málem napálil? Obyčejnej taťulda. Pro změnu v Oktávii.
        Ono totiž nejde o to co je to za auto, ale kdo sedí za volantem.
        Jenom pro doplnění. Za celou dobu jsem platil jednou pokutu, protože jsem jel bez pásů a zavinil jsem jednu nehodu, protože jsem při couvání nečuměl dozadu a prdnul to do auto co stálo na parkovišti. Poctivě jsem počkal na majitelku toho auta, přestoře se, jak jsme zjistili, nic nestalo.

        • Ono to zevšeobecnění (mladí a podnikatelé jsou silniční mor) zřejmě neplatí pro vás, patříte patrně k MENŠINĚ mezi jmenovanými, která se chová slušně. Ale jestliže je nějaké chování pro určitou skupinu typické (například cikáni a trestná činnost a zneužívání sociálních dávek), pak není nutné zdůrazňovat za každou větou, že jsou i výjimky.

          Pak je ještě důležité toto: každý udělá za volantem chybu, pokud se kvůli ní nestane něco vážnějšího, nutno děkovat Bohu. Ale jestliže určitý druh úmyslného chování vyvolává pravidelně nehody a neštěstí mnohých lidí (typicky nehody a páteční a sobotní noci u frikulínů a potetovanců na cestě z diskoték), je nutno tohle chování ostře odsoudit a ne tahat na místo nehody svíčky, květiny a medvídky.

          • Za menšinu se nepovažuju. Podobně se chová prakticky celé mé okolí. Přijmout odpovědnost za své chování je podle mého názoru normální. Nebo by být mělo. Jenže je pravdou, že k té odpovědnosti se musí člověk nějak dopracovat.
            Když mi bylo 18, měl jsem pořekadlo, že jsem tak vožralej, že nedodju, ale když mi dají ruce na volant, tak se domů dostanu. Kolem 20 jsem začal moudřet. Jestli se tomu tak dá říkat.
            Neznám ve svém okolí nikoho, kdo by měl kolem dvacítky nějak vyspělou osobní zodpovědnost. Snad až na opravu malé vyjímky. A jsem přesvědčen, že tomu tak nejen je i nyní, ale i bylo dříve a také bude v dalších generacích.
            Problém není v tom co dnešní mladí provádí, ale v tom, že nyní to víme a dříve ne. Jsem tzv husákovo dítě, takže si něco málo z předchozího režimu pamatuju a ten rozdíl v množství informací je ohromný.
            Všiml jsem si tu v diskuzi, že někdo napsal statistiky nehodovosti. A je to skutečně tak. Oproti době před rokem 89 je nehod nejen méně, ale i s menším počtem obětí. Jenže pro média je to zajímavé téma. Přitáhne sledovanost, jak je vidět i v tématu článku a o to jde především. Bez sledovanosti není možné pordat reklamu a bez ní by nebyl provoz televize.
            Takže i kdyby byla jedna nehoda měsíčně, tak se o ní bude žvanit jako o hrozné pohromě.

            • Máte pravdu, v revolučním zápalu jsem to přehnal, myslel jsem to tak, že v té množině dobytků, kteří páchají úmyslné dopravní přestupky zločinné povahy, je většina mlamojů a podnikatelů. Jinak řečeno, když někdo předjíždí na nepřehledných místech a přes čáru, předjíždí bez ohledu na protijedoucí vozidlo, lepí se na zadní nárazník, vybržďuje a jezdí nepřiměřenou rychlostí vzhledem k povaze silnice a svým schopnostem, můžeme si být jisti, že jsou to většinově podnikatelé a mlamojové. První se poznají podle typu vozidla, druzí pohledem do kabiny a statistik.
              U podnikatelské sorty je to dáno tím, že se v ní vyskytují v nepřiměřeně velkém procentu oproti průměru sociopatické a agresivní osobnosti, u mladých je to dáno nevyzrálostí, když si vzpomenu na své mládí, tak bych byl proto, aby řidičák se dával až od dvaceti, s omezením rychlosti, vyvěšeným povinně na tabulce vzadu na vozidle, volně pak až od pětadvaceti. Už jenom tenhle úřední tlak by pomohl vytvořit jiné ovzduší, než panuje dnes.

              • řidičák mám od 20let,první nehodu jsem měl v 21letech,v té tisícovce a při rychlosti 50km/h jsem skončil jsem v lese,najeto jsem v té době neměl ještě ani 5.000km.
                druhou nehodu jsem měl v 27letech,při rychlosti 80km/h,to jsem sestřelil protijedoucí vozidlo,větší než to moje,do příkopu,neježděno 40tis.km
                kdybych toto nespáchal pouhopouhým Favoritem,ale nějakým divácky zajímavým autem,tak by ze mě televize mohla udělat piráta silnic a mnoho lidí by si nade mnou odplivlo,že jsem nepřizpůsobil rychlost stavu vozovky.
                od policie jsem ale nedostal ani pokutu.
                ———————

                Český rozhlas analyzoval záznamy o více než 800 tisících dopravních nehodách, které u nás vyšetřovala policie v letech 2007-2014. Nejprve jsme se snažili zjistit, zda řidiči určitých značek aut způsobují více vážných nehod než řidiči jiných automobilů. V úvahu jsme vzali jen osobní auta a vážnou nehodu definovali jako takovou, při níž někdo přišel o život nebo byl vážně zraněn.

                Výsledkem je následující žebříček, který ukazuje počet vážných nehod na 10 tisíc registrovaných aut dané značky.

                Než začneme odsuzovat řidiče daewoo a BMW a chválit majitele kií a hyundaiů, musíme si uvědomit, že ve hře jsou ještě nejméně tři faktory, které mají na nehodovost podstatně větší vliv než značka auta. Prvním je jeho stáří.

                Rozložení nehodovosti podle stáří auta pro všechny velké značky ukazuje druhý graf. Najetím myší nad jednotlivá políčka zobrazíte podrobnosti.

                https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/na-nehodovost-ma-vliv-stari-auta-a-zkusenosti-ridice-na-znacce-nezalezi_201508071630_pkoci

                • Teď už vás šetřit nebudu: sestřelit protijedoucí vozidlo je známka rizikového chování (tedy téměř zločinného). Vyjet si na výlet ze silnice do lesa bez vnějších příčin (náledí) je známka nedostatečných řidičských schopností a nedostatečného soustředění na jízdu. Ty statistiky ČRo jsou nesmyslné. Jedna značka většinou pokrývá auta všech tříd, takže srovnání nedává žádnou informaci o způsobech jízdy majitelů drahých a levných vozů.

                  • říkáte rizikové,téměř zločinné chování?
                    i bez toho abyste se zeptal na podrobnosti.

                    policie podrobnosti znala,proto jsem tu pokutu nedostal.

                    ne vždy totiž za nehody mohou pouze řidiči,oprava silnice na nepřehledném úseku,kde není dopravní značkou dostatečně včas upozorněno na to že za zatáčkou je práce na vozovce.
                    to se potom nedá snížit rychlost z osmdesátky na třicítku abych to zvládl projet bez toho smyku,který jsem bohužel nezvládl srovnat,během chvilky.

                    jinak,tento úsek jsem projížděl každý týden devadesátkou s jednou rukou za uchem.
                    znal jsem tam každou díru nazpaměť.

                    dnes mám za sebou už více než milion ujetých km,ale o umisťování dopravního značení bychom si mohli povídat hodně dlouho.

                    čím více mám najeto,tím mám větší strach,nikoliv však z pirátů,ale z toho že někdo někam nedal tu správnou značku anebo z toho že ji z toho provizorního podstavce srazil vítr.

                    daleko větší strach než z nějakých suv,podnikatelů a potetovaných frikulínů mám z těch chybějících značek.

                    • Chce se říci: „Pirát nemá strach z pirátů…“

                      Překvapuje mě, že při tom enormním množství najetých kilometrů (já mám najeto půl milionu, zato jezdím o čtvrt století déle) vám pořád ještě nedošlo, že nepřehledný úsek, který lze technicky bez kvičících gum projet devadesátkou, nemůžete tou devadesátkou projíždět, protože za tou zatáčkou nemusely být práce na silnici, ale třeba ožrala na silnici ležící, nebo krávy, nebo skupinka domů se vracejících rozjařených návštěvníků diskotéky (což od sebe v jistém smyslu nelze rozlišit) nebo odstavené vozidlo s poruchou (nebo blbě) nebo padlý strom, nebo, nebo…

                      Ty kecy ve vyhlášce o přizpůsobení rychlosti rozhledu nejsou kecy. Že to nerespektujete a zřejmě si to ani neuvědomujete, to svědčí o způsobu uvažování právě buďto mladistvých blbců, nebo lidí zvyklých riskovat a bezohledných, tedy podnikatelů. Riskujte si, ale jenom tam, kde neohrožujete druhé.

                    • ach jo,Tarasi,tam nebyl ani jeden pracovník,ani jeden stroj,který by byl vidět i přes tu zatáčku a přerostlou trávu,tam zůstal jenom ten štěrk.
                      chyběla tam ta značka,značka,značka,policie to vyhodnotila správně.nebyla to moje vina.

                      jinak ze stovky se dá zastavit na 40metrech i s tím favoritem a i na mokré silnici levou zadní,před krávou,i před opilcem na zemi,v Jeseníkách se po silnici putulovaly krávy,s krávou jsem neměl nikdy problém,ta je vidět,ale štěrk jaksi není vidět dřív než se k němu dostanete na vzdálenost kdy už je pozdě.

                      Tarasi,při odstaveným vozidlem s poruchou je nutno umístit značku také před tou zatáčkou.
                      s prominutím,kdyby se mělo dnes jezdit podle toho jak jste to popsal,až s takovou opatrností,tak to bychom museli jezdit tak do cca padesátky všude a předjížděli by nás i penzistky na kole co vezou nákup na řídítkách.

                      už lépe chápu když někdo každého druhého považuje za hrozbu na silnici.

              • Ale nevíš to…
                Já jezdím hodně a piráta potkám jen vyjímečně.
                Zas tak hrozné to není.
                A podnikatelé….to je jako kdo?
                Kdyby někdo zakázal podnikání, tak by tihle lidé vymizeli?
                To jistě ne, dělali by něco jiného.
                A pirát může být i se starým krámem….
                A ještě jedna věc.
                Představ si, že budeš mít něco domluvené a něco se stane, že bude málo času.
                I ty pak najednou pojedeš riskantněji, dle důležitosti toho, co máš domluvené.
                Tohle nejde zobecňovat….

                • Já už jezdím málo a piráty (tj. řidiče s rizikovým chováním) potkávám celkem pravidelně, dokonce i v městském provozu. Dnes už není žádný důvod jet riskantněji z důvodu časové tísně, protože byly vynalezeny mobily. Tohle je jasná známka sklonu k rizikovému chování, tedy poruchy charakteru, typického právě pro mladé a podnikatele: ono to „musím“ (se prosadit, se blýsknout, viz ty holky) u normálně uvažujícího člověka nemůže vyvolat jednání, ohrožující životy.

                  • Buď trošku tolerantní, kdo nebyl mladý, ne?
                    Já jezdil Š-120 180, resp. to 180 ukazovalo, a když jsem tam pak namontoval otáčkoměr, (byla to Š120L 4 kvalt- tam nebyl) točilo to 7500 otáček.
                    Takže z dnešního pohledu to bylo dost o hubu, a motor se mohl vlastně kdykoliv „hryznout“.
                    Kdybych tady měl napsat, co jsem kde za mlada vyváděl, ani bys tomu možná nevěřil….
                    Tak držím zobák a také palce, aby se každý mladý dožil zralého věku a nepřišel zbytečně o kejhák, díky svému mládí!
                    A podnikatelé…no jo, no, někteří jsou kokoti, ale také ne všichni, a ty SUV dneska stojí „pár šupů“ když jsou třeba 10 let stará, a to ještě vypadají impozantně.
                    Já nemá SUV rád, ale objektivní důvod k tomu nemám.
                    Zase to beru tak, že já mohu někoho srát svou jízdou burácejícím Gazem, nebo čadící Jawou 250 se sajdkárou, či ladně plující, ale nesprintující Volhou 21….

      • „Když historik Edward Gibbon popisoval v 18. století dobu před koncem Římské říše, sestavil seznam dvaceti jevů, které zániku této civilizace předcházely. Nápadně se podobají tomu, co vidíme kolem sebe i v dnešní době.“

        Od té doby co Edward Gibbon těch 20 bodů sepsal uplynulo 242 let a zní to jako by je psal dnes. Je sice pravda že byl odkázán pouze na to, co o té době napsali antičtí autoři a neměl možnost si jejich postřehy ověřit osobně – ale těžko předpokládat že by jejich texty nezrcadlily situaci společnosti v době kdy byly psány.

        To že „poněkud pokulhává“ sedmý bod by mohlo být signálem toho že zbývajících devatenáct se již začíná na společnosti „podepisovat“ natolik že již „ztrácí sílu“ negativním jevům čelit. Je dobré si tedy položit otázku čím se současná společnost (globálně) liší od té popisované která na ta negativa „dojela“.

        Viděl bych tři základní:
        1) velikostí populace
        2) vitalitou životního prostředí
        3) technickými znalostmi

        První dva body jsou spíše v náš neprospěch a u toho třetího záleží na tom jak se s ním naloží. Prozatím to nevypadá tak dobře, abych ho dokázal považovat za něco co by nás mohlo před zánikem civilizace zachránit – zvláště když se snadno může ze „zachránce“ proměnit v „popravčího“.

        • Tohle je samozřejmě legrační. Jako by opisoval od Oscara Spenglera v jeho „Zániku západu“. Ten ale na rozdíl od Gibbona, aspoň něco znamenal a také na svůj bigotní konzervatismus (i když upřímně myšlený, dojel). Nicméně napsal jej o 150 let později, takže Gibbonův text připomíná nacionalismus raných národních států charakteristických pro 20.století. Skoro mi to přijde jako hoax, tyto hodnotové identifikace v JEHO DOBĚ NEEXSTOVALY, Německo a Itálie ani neměly stát v té dnešní podobě, jejich občané odmítali KOLEKTIVNÍ STÁTNÍ příslušnost,chtěli být více než Italové, Benátčané anebo Lombarďané, a Němci chtěli být více Bavoři, Sasové a Braniboři.

          Takže jestli nerozeznáme „varování“ které údajně restropektivně popisuje zánik Říma, ale přitom je jak vystřižený z, eh, „varování“ Mein Kampfu, resp. teoretici ranného fašismu Gaetano Mosca nebo Vilfredo Pareto. Později už jen podobně „lkal“ Julius Evola v knize „Jezdit na tygru“ v polovině 60.let jako výraz odporu k nástupu evropské LEVICE. a definitivní porážky neofašistického nacionalismu a konzervativismu a nástupu levicového lidskoprávního liberalismu.

          Takže když vidíme podobné ahistorické pamflety, „prý vystřižené jak z dnešní doby“ (jako by tu už běhali černo/hnědokošiláči organizující pouliční bojůvky, i když na Slovensku a v Maďarsku už ano), i když v o to víc, rozšiřovat okruh lidských práv, inkluze a individuálních práv v přístupu k vlastním hodnotám a prožitému životu bez jakýchkoli ohledů na národ v rámci společných hodnot EU

          1) na společnost a její většinová stanoviska v kolektivní identitě, nutnost podřizovat své individuální práva kolektivně sdíleným hodnotám
          2) na kolektivní identitu jíž bych se měl podřídit (a propos – žádná není, identitu máme jen tu svoji jedinečnou, ryze individuální)
          3) práva na neposlušnost a vypovězení občanské neposlušnosti státu, pakliže se zprotiví základní esenciální NADzákonné podobě – Lidským právům a občanským svobodám a bude razit nějaké omezení v INDIVIDUÁLNÍCH svobodách a lidských práv a vytvářel donucovací mechanismy k vaší kolektivní poslušnosti, hodnotám, či identitě, jíž nesdílíte či snad přímo odmítáme.

          Tj. pakliže by pan Gibbon chtěl nějak lidi donutit své jednání v těch bodech změnit, kde lká nad lidskou individuální touhou žít si svůj život než jak si vykládá jeho státní (národní, kolektivní) hodnoty, je to přesně moment, kdy bych měl mít právo se tomuto zprotivit a být chráněn vyšší nadstátní instancí (Evropský soud pro Lidská práva nebo podobný orgán OSN, pro věřící třeba Vatikán či nějaká Evropská ekumenická synodní rada) a takto jednající státní autorita potrestána mezinárodní autoritou (Mezinárodní soud, OSN atd.)

          Naštěstí tyto mechanismy máme a jsme chráněni mezinárodním právem aka Charta OSN a Úmluva o Lidských právech. Definitely:-)

          • oprava…z, eh, „varování“ typu Mein Kampfu, resp. teoretiků raného fašismu jako byli Gaetano Mosca nebo „Teorie elit“od Vilfreda Pareta.

          • Gibbonova práca „Úpadok a pád rímskej ríše „existuje a preto nemôže ísť o hoax vy kokot maľovaný,nedorobený,cmarom dolievaný!!!
            Západokresťanská civilizácia je zjavne za zenitom a upadá do zániku.Východokresťanská civilizácia je mladšia.Slovanské kmene obsadzovali územia na ktorých do dnes žijú v 6 a 7 storočí,keď sa na západe už budovali honosné katedrály (Cantenbury 602 n.l.).Od veľkej schizmy(1054) sa všetko čo sa zmestí pod pojem „Drang nach Osten“týka civilizačnej vojny medzi Západokresťanskou a východokresťanskou civilizáciou.Od vyhubenia Polabských slovanov,cez vyhubenie pohanských Prusov,cez neustále napádanie Slovanov, až po vytýčenie línie Železnou oponou ktorá rozdelila Európu na „Západ“kde nepatril ani jeden slovanský štát a na „Socblok“ ,kam patrili všetky slovanské štáty.Máme nad západom k dobru 600 rokov a preto môžeme ešte stúpať k svojmu civilizačnému vrcholu.Západ už nie.Padá a snaží sa nás stiahnuť so sebou do sračiek.Záleží na nás ako sa k tomu postavíme.My ešte šancu máme.Západ už nie.

            • Na vás sem se těšil, i na vasi „kokotologii“ Vysokého uceni genitálního, jehož sama Magnificence Pyj Evangelista Nadvarle vás musela habilitovat býti docentem obcovacich věd. Možná i kohabilitoval:-)

          • Zajisté, elitní vzdělanče.
            Edward Gibbon FRS (8.května.1737 – 16.ledna 1794), „anglický historik, spisovatel a člen parlamentu. Jeho nejdůležitější práce, Úpadek a pád římské říše, kterou publikoval v šesti svazcích mezi 1776 a 1788, je známá kvalitou a ironií jeho prózy, využíváním primárních zdrojů a otevřenou kritikou organizovaného náboženství.“
            Pro případ, že byste, Mr. Fake News, nevěděl, nebo byl líný zjišťovat, co znamená to FRS za jménem, na používání stejných písmenek za jménem měli nárok takoví bezvýznamní nýmandi jako Isaac Newton, Charles Darwin, Michael Faraday, Ernest Rutherford, Albert Einstein, Subrahmanyan Chandrasekhar a pár dalších naprosto bezvýznamných povalečů, včetně Stephena Hawkinga.

            P.S. Ten Spengler, kterého jste měl patrně na mysli, se jmenoval Oswald.

            • Ale já neřekl že je hoax jeho knihay ale takto uvedeny český překlad jeho „qoutes“. Je patrné, že jsou prekladateoskou licenci která neodpovídá kontextu resp. jsou uměleckou zkratkou a lingvistickým novatorstvim jako se to párkrát podařilo i Janu Čulíkovi..

              https://www.goodreads.com/author/quotes/11628.Edward_Gibbon

              A diky že jste uvedl správně krestni jméno Spenglera. Je to dozajista důležitý fakt, který by neměl zapadnout.

              • Je mi srdečně putna, co vy označujete za hoax. Moje poznámka se týkala vašeho tvrzení „Ten ale na rozdíl od Gibbona, aspoň něco znamenal..“ vehementně naznačujícího, že Gibbon je nějaký bezvýznamný pisálek bůhvíodkud.

                • Spengler napsal několika nasobne více citované dílo. V roli myslitele (vyznamny filosof a spisovatel) byl významnější než jeden z řady dobových britskych historiků, ať už jste to na prazskych socialistických prumyslovkach probirali nebo ne, Vaše Zuhelnatelosti:-)

                  • Jistěže je Gibbon bůhvíodkud, to máme Francii, Švýcarsko, Londýn…samá vesnice… kdyby seděl někde v Německu na zadku, měl by víc citací v německém prostředí, a uznal byste i jeho, viďte. 🙂
                    Jinak by mě zajímalo, ten počet citací – jak jste to zjistil?
                    A víte že určitá část citací Spenglera vznikla polemikou odborníků nad jeho lehkomyslným zacházení s fakty, což bych neřekla že je znamením lepšího díla.

                    • Slovo „islam“ znamená „podvolenie sa“(Bohu).Názov „Podvolenie“nesie aj kniha Michela Houellebecqa,ktorá vyšla v r.2015,no jej dej sa odohráva v r.2022.Je to ani nie tak vizionárske dielo ako reálny popis a vyhodnotenie toho,čo sa v Európe deje a do čoho toto dianie vyústi. Kniha je zaujímavá aj tým,že vzbudila v tzv“postmodernistoch“zúrivú nenávisť k M.H. a ako píšu viacerí recenzenti je divné,že M.H.ešte vôbec žije.
                      Knihu možno vyhľadať na Ulož to.cz Je trochu pornografická,ale číta sa dobre.
                      Ponúkam celkom vydarenú recenziu knihy :
                      https://priezor.com/recenzie/2047-michel-houellebecq-podvoleni

                  • Mohu Vaše Ignorantsvo ujistit, že to „naprosto zdevastované komunistické školství“ produkovalo lidi vesměs gramotné, knihy byly relativně levné, průkazky do veřejných knihoven ještě levnější, a na rozdíl od v Ondřejovském vesmíru obecně panujících představ, v knihovních fondech se nacházelo mnohem víc literatury, než jen sebrané spisy Marxe, Engelse a Lenina.
                    https://www.baset.cz/edice/anticka-knihovna

  2. V 90-tych rokoch sa na stropkovsku a svidnícku stávalo,že voľne ustajnené jalovice zdiveli a ušli do lesa.Niekedy jednotlivo,inokedy celé stádo.Bol s tým veľký problém,lebo zdivelé jalovice sa často zatúlali aj do Poľska(hranice boli ešte strážené) odchytiť nejakú sa podarilo zriedka a tak museli nastúpiť poľovníci.Taká jalovica,keď sa „odtrhne z reťaze“sa už k pôvodnému životu vrátiť nechce.Navyše,aj keď ju vrátite k stádu,tak dokáže poblázniť dovtedy „poriadne“jalovice tak,že zdrhnú do lesa s ňou.To sú jalovice a problém sa dá riešiť ich odstrelom.
    Ale ako riešiť problém,so zdivenou mládežou odtrhnutou z reťaze,ktorá častokrát zdivie tak,že sa správa horšie ako tie hovädá?Strieľať to nemôžete,zmlátiť tiež nie a ak to má tmavšiu pokožku alebo sa to prejavuje homosexuálnym správaním,tak múdry človek od takých radšej utečie aby sa nedostal do nepríjemností len preto,že sa na nich škaredo pozrel.Veď sa pozrite na tú divočinu v Hamburgu.Také niečo humánnym a ľudsko-právnym spôsobom nevyriešite.Možno by pomohol postup ktorý používali naši policajti na východe(príslušníci VB).Hovoril mi o tom bývalý „príslušník“toto.
    Keď sme odchytili potmavšieho občana ktorý kradol,tak sme ho vyzlečeného strčili pod sprchu a šetrným spôsobom(gumennou hadicou) sme ho zrúbali tak,že sa posral.Potom sme ho zrúbali ešte raz zato,že sa posral.Taký delikvent potom keď uvidel „príslušníka“,tak už z ďaleka strhával čiapku z hlavy a v úklone volal“ruky bočkávam pán žandár“!Hovorí sa,že zaostáva rodičovská výchova.Asi to bude pravda,no keď si spomeniem na to,ako jedna zdivočelá jalovica dokázala zmanipulovať dovtedy krotké a „slušné“stádo,tak mám o tom určité pochybnosti.
    Prečítajte si,čo spôsobili obyčajné domáce,rohaté kozy,keď zdiveli.
    https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiN8viJ1_vUAhXLJ1AKHbzTB9QQFggnMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.aktuality.sk%2Fclanok%2F450669%2Fkoniec-legendy-o-agresivnych-zveroch-ohrozovali-ludi-v-kremnickych-horach-krvilacne-kamziky%2F&usg=AFQjCNEFxODywbmaufc9AmCoWqW1nWZNtA

    • Mládež nakonec přestane být mládeží, a stane se dospělými lidmi, a převezme kulturu, která je jim vlastní.
      Problém je u barevné mládeže, která také převezme kulturu, jim vlastní, ale ta už není vlastní nám.
      I jalovice se konec-konců chovaly nakonec přirozeně, a převzaly kulturu vlastní původnímu Turu.
      Potvrzuje to dříve řečené, i když jalovice nikdy původní kulturu divokého Tura nezažili, přeci jim je nějak geneticky dána.
      To samé zřejmě platí o lidech.
      V celkovém vyznění pak lze živého tvora (vč. člověk) spoutat konvencemi a zákony, a dokonce docílit toho, aby byl ve své kleci spokojený, nelze ho ale zbavit jeho svobodné vůle a přirozenosti úplně.

  3. U nás se v dávných letech sedmdesátých stalo, že cikán chytil zatoulanou krávu a rozhodl se, že svůj nález odevzdá na okrsku VB. Problém byl v tom, že úřadovna byla v patře. K lezení do schodů dobytče přemluvil nějakým fíglem, jaký znají jen příslušníci neevropských pronárodů.
    Ze schodů to nešlo.
    Měli z toho příslušníci hlavu v pejru, když jim hrozilo, že jim tam bučící tvor zůstane a že budou mít mezi stoly hnojiště. Pak to k jejich úlevě zvládl veterinář Pakosta z Němčic.

  4. https://janica9.wordpress.com/2017/07/09/myty-o-valce-severu-proti-jihu/#more-934543 Výborný článek u Janiky.
    Jen dodám, že ani u mě nemá slovo negr žádné větší záporné konotace, jak tam uvádí Hamilbar v kontextu s ruským jazykem.
    Negr je u mě prostě černoch s naprosto odlišnou kulturou.
    Pokud se třeba negr narodí v ČR a mluví česky a přijme bezezbytku naší kulturu, neoznačím ho slovem negr, ale černoch.
    Naopak jako negra označuji dle potřeby i cigoše (ne Cikána) či barevného. (ne Asiata)

  5. Nahodou ja jdu prikladem cele podnikatelske pakazi, ja totiz neridim, vubec. Mam uz 4. auto, ale ani jedno jsem nikdy neridil. 🙂

    • Jsou jenom tři možnosti. Nepravděpodobná je ta, že kupujete veterány. Druhou, pravděpodobnou, je to, že za vás řídí vaše paní, protože vy jste permanentně v lihu. Konečně třetí, že zaměstnáváte šoféra, ale to bych vás ze silných a oprávněných třídních důvodů musel zabanovat.

        • Ale on by je nekupoval k jízdě, stejně jako se akvarijní rybičky nekupují na pekáč. Eddie by je měl na kšeft.

      • B je spravne, ovsem s podtitulem, ze nejsem v lihu neb jsem vicemene abstinent. Proste neridim, nejde mi to,neumim to a nechci to delat. Ale C je taky spravne, neb pani pobira z me firmy plat. Ale myslim, ze vernym i kdyz zbloudilym se bany nedavaji

        • Tak samozřejmě, že ban ne, to byl jenom pozdně večerní výron mého komunistického naturelu.

          Ovšem nabízí se otázka, jak členíte výkony a služby vaší paní na soukromé a firemní. Ale, jako kdybych nic neřek…

          • …jó, to kdyby Eddí věděl! …Ale, jako kdybych taky nic neřek…

        • Ale panove, my nejsme narodni podnik, mame procesy velmi dobre osetrene dle prislusne ISO

          • takže ISO říkáte?
            … no jak myslíte, ale jak jsem řekl, jako kdybych stále nic neřekl…

  6. Několikeré cestování po „pětatřicítce“ mě dovedlo k přesvědčení, že tu máme tajné bratrstvo nasíračů. Funguje speciálně na trase mezi Turnovem a Jičínem. Kdo to zná, ví, že cestou Českým rájem je jedna vesnice za druhou a že v krátkých úsecích mimo ně je většinou plná čára. No a do tohoto terénu a hustého provozu vyráží zmiňované /perfektně organizované/nasírací bratrstvo. Základní metodou je jet třicítkou ve vsi a padesátkou všude tam, kde je povolená devadesátka. Za vozidlem nasírače se do pěti minut vytvoří dlouhá kolona a v řidičích, kteří jsou odsouzeni plížit se takto dlouhé kilometry, bublá adrenalin. Nasírač dobře odhadne moment, kdy hrozí, že ho nejvytočenější z nasraných předjede čára nečára, vytlačí na krajnici a inzultuje. Rychle hodí blinkr a zmizí někde za baráky. Jde spokojeně na kafe, ptotože ví, že za nejbližší zatáčkou už se plíží kolega, který ho nahradí.
    Večer se bratrstvo patrně sejde v Turnově a vypráví si své nejlepší zážitky za uplynulý den. Čepice členové nesundají ani tam. Mají je přilepené.

    • škoda, že nic takového neznám, nicméně na asociály (v 10ti a více letých „luxusních“ ojetinách z Německa, co tu otravují slušným „škodovkářům“ silniční život) muší bejt přísnost.

      Přeci jen auto beru za nejméně efektivní a nejméně pohodlný (o luxusu ani nemluvě o:-) dopravní prostředek, takže jím jezdím minimálně a žádná bratrstva která kazí „slušným“ řidičům svoji profesionální řidičskou patinu svými alotrii, neznám…

      • Ty vaše kategorie /“asociálové“ v západních ojetinách versus „slušní“ škodovkáři/ situaci pod Troskami naprosto nevystihují. Značky ani stáří vozů nejsou určující. Na to si bratrstvo dává bacha.
        Ale že jezdíte minimálně, vám chválím. Pětatřicítce se radši vyhýbejte úplně.

      • Mimochodem, posledně úspěšně nasíralo individuum v růžovém cadillacu. Zcela výjimečně bez čepice.

        • Vy jste typ, co neumí jezdit.
          Znám takové psychouše.
          Jedou kolem 90 a to až po ceduli obce.
          Pak prudce zašlajfují a jedou 50.
          Na konci obce opět šíleně akcelerují a vybičují jízdu na 90, aby touto rychlostí jeli 2 km a opět prudce brzdili u cedule obce.
          Vyzrálý řidič (já) ovšem jede v klídku a u cedule obce pouze pustí plyn a zkontroluje, jestli tam nestojí fízlové.
          Rychlost plynule klesá až třeba k 50.
          Jakmile spatřím ceduli obce, lehce šlápnu na plyn, takže opět plynule zrychluji, až třeba na 90-100, podle odhadované délky úseku, když je krátký, ani se nenamáhám tuhle rychlost dosahovat, klidně to vypohodím 70… a opět pustím plyn.
          Jen vyjímečně použiju brzdu, brzdění považuji za ukázku řidičské nezkušenosti.
          Auto má zbytečně velkou spotřebu, a trpí součásti stroje, čímž se to nejen kurví, ale ještě trpí zbytečně životní prostředí.

        • berte to jako jisté simulákrum, patos nutný ke zdůraznění ideologického „zla“ (drahý rychlý vůz => BMW => Vrah z Wall Streetu => spekulant topící se v penězích v zastavárně s orlím nosem a pejzy => až po dnešního kravaťáka s nagelovaným pečlivě střiženým účesem hovořícího i mezi svými přáteli londýnským zpěvným akcentem pracující pro nějakou velkou nadnárodní firmu)….já beru spíše sociální signifikanty jako ideové atributy identity a pilíři ideologie – která v případě těch antiliberálních, které zde můžeme vidět jak se navzájem snoubí a překřižují (na tomto webu je patrné, že ti, co by si ještě před 30, 50 nebo 70 lety stáli proti sobě na barikádách jako smrtelní nepřátelé přejímají od sebe navzájem, některé ideologické signifikanty VYMEZUJÍCÍ SE proti liberálně smýšlejícím lidem co opustili pravo-levou dichotomii vidění světa.

          Příklad: Dnes o sockách, nemakančenkách a pobíračích dávek daleko více hovoří levičáci a ti co nemají rádi „kapitalismus“ a soukromé vlastnictví než naopak, další věcí je, že levice vždy byla internacionalistická a bojovala proti nacionálním konzervativcům /odmítátající stát, mající velkou rodinu, tvrdě jako pioneeři amerického západu sami a neunavně dřou na soukromém poli, věří že bez pomoci ostatních si zaslouží si buď uspěch anebo když v konkurenci s ostatními selžou, zaslouží si chudobu bez pomoci druhých jako zasloužený trest) odmítají nějakou kolektivní dělbu práce a týmového ducha, opovrhují temi co se podle nich, kolektivně ulejvají někde v nějaké společenské instituci, intelektuály hanlivě titulují jako profesůrci, doktůrci a další „verbež“ co vystudovala za „dělnické peníze“ ) a co je nejstrašnější, že levice se dnes jeví být bezpříkladně rasistická. To nikdy nebývalo aby levičák uvažoval o celých národech jako o méněcenných lidech na základě etnické,náboženské či kulturní přináležitosti.

          Proto tvrdím, že nacismus a komunismus jsou dvě příbuzné, KOMPLEMENTÁRNĚ se doplňující ideologie a to beru za velké nebezpečí pro svobodný, liberální svět, který stojí na premise INDIVIDUÁLNÍCH lidských práv a občanských svobod.

          Zbytečně jsem se zakecal, auta ale nejsou můj obor mimo jejich ekonomickou výtěžnost a prodejní faktor z hlediska technologického zvyšování užitku coby nástroje ekonomické efektivity.

          P.S,. Otázka pro všechny. Co myslíte? Mělo by auto co umí řídit samo (s tím že nejde přepnout na manuál), stát více anebo méně než to, co řídit samo neumí (a i kdyby umělo, nejde přepnout do modu autopilota)? Ano nebo ne?

          • S cenou to nejspíš vždy bude podle zájmu o výrobek. Mne by spíše zajímalo jak by to mělo být u auta co řídí samo v případě kdy zapříčiní dopravní nehodu. Kdo má být odpovědný? Majitel/pasažér a nebo programátor?

            • Tady jisteze výrobce. Nicméně s tou cenou bych si nebyl tak jistý. I když správné říkáte, že podle zájmu, ale to není jediné explicitní hledisko. O BMW rady 7 je jistě menší zájem než o modely nižších rád kvůli větší cenove dostupnosti, přesto je ten rady 7 dražší. Nicméně, myslim, že vůz co umí sám ridit a co nedělá (nebo jen v naprostych výjimkách) dopravni nehody by byl (min.u určité skupiny klientů) odmítán jako „zdravá“, politicky korektní varianta přepravy. Auta jezdící podle předpisů a bez toho aby při řízení byla ventilována psychická agresivita jedince jako jakási subverze drogové závislosti (kouření, alkohol), tak myslím, že by taková verze byla dlouho odmítána a přijatelná cena za tento „nedostatek“ by to nespravila, byť je jasné, že ten automat je efektivnější (moci spát za jízdy anebo číst si, je jistě fajn).

              Podle mého, a o tom se mluví v souvislosti s automatizovanými systémy v řízení dopravních prostředků 4.0. by muselo dojít opět k nějaké restrikci na svobodě a z ní vyzývající NEodpovednosti jedince. Že auta „pro radost“ či jako psychická pomůcka pro zvýšení sebevedomi, by byl s „auto-predpisovym“ systémem rizeni odmítán. Takze by se muselo přikročit k nějaké formě restrikce, když by se v následné praxi osvědčilo, ze lidé s autopilotem a tedy novými auty, nedělají nehody a dělají je jen ti s těmi starymi, neautomatickymi.

              A že by došlo k obdobnemu sporu, jako je dnes kouření. Že by po čase byly lidé s neautomatickymi starými auty byli vyloučení z provozu na veřejných komunikacích a oni by to brali jako újmu na jejich svobode. Prostě jestli si nekoupíš „zdraví neskodici“ auto budeš smet na silnici, jinak ne. Samozřejmě, šlo by to udělat i jinak technicky, nesmyslně vysokou daní “ z rizika provozu motor.vozidla“ pro stará vozidla.

              Už vidím jak ti, co dnes obhajují svobodu kouřit s těmi, co o to nestoji, by hajili „právo na svého Bavora“:-).

              Proto jejich NE „politicky korektním automatickým autum“ bez duše. Kterou autu resp.pozitmu z jizdy dodává svou osobou člověk:-).

              Ostatně tato debata už probíhá tam, kde je SELEKTIVNE zabranen vjezd do míst (centrum města, lázeňské a turistické resorty s nějakým stupněm přírodní či památkové ochrany) proto, že mají nevyhovující technicke parametry auta. Zkrátka to staré, moc smradlavé, s vysokými emisemi „politicky nekorektní“ auto. Tj.treba do budoucna na všechny diesely bez pardonu.

              To bude žalob k Evropskému soudu na majitele svých NDRackych a sovětských miláčku z dob hluboké totality, jako že to patří k nostalgií české národní duše atd.

              Ale to jsem už přeci jen trochu odbočil, Kamile.

              • Ondřeji,
                kolik měsíců jste už odseděl za volantem jenom těch dnešních nejlépe vybavených aut všemi bezpečnostními systémy?

                jestliže alespoň měsíc tak si o tom můžeme popovídat,abych pochopil to vaše „nadšení“.

                • teď nevím, které myslíte, jestli ta budoucí plně automatická, anebo jestli máte na mysli nějaké současné? Ale asi i tak vám odpovím, jestli jsem aspoň měsíc jezdil v autě s třeba se systémem hlidáním mrtvého úhlu, systémem proti vyjetí z jízdního pruhu, automatického zastavení před překážkou, s asistenty automatickým rosvědcováním/přepínáním světel a dalšími „asistenty“, head-displayem, systémem na rozpoznání únavy, aut.bržděním v kopci, natáčecími světlomety, na vzduchovém podvozku a tedy s regulací tuhosti a výšky podvozku, pak ano, ale nevím jak to souvisí s tím co jsem psal o něčem, co zatím neexistuje a co jsem psal ne jako ódu na technologickou dokonalost, ale spíše na deskriptivní potřebu dnešní české duše, hájit něco „našeho“ proti cizímu, proti právu zákonného zákazu na to utlačovat druhé, ať už domnělým právem obtěžovat druhé vypouštěním karcinogenních látek v podobě kouře cigaretového, výfukového, případně práva na riskování za volantem, když to půjde (pakliže to půjde) eliminovat technicky.

                  • head-up displayem…korektoři pravopisu by to určitě změrčili:-)

                  • Ondřeji,
                    souvisí to s tím,takže jste si jistě musel všimnout toho,že několik těchto bezpečnostních systému nefunguje tak dobře jak se o tom v propagačních materiálech píše.
                    některé jsou dokonce až nebezpečné pro ostatní účastníky silničního provozu.
                    to třeba tehdy když vám systém automatického zastavení zcela bezdůvodně anebo z nějakého záhadného důvodu vyhodnotí situaci tak že je nutno zastavit a zabrzdí do slova a do písmene na místě.
                    i když žádná překážka se široko daleko nenachází.
                    to je pro řidiče jedoucího za tímto vozem těžko řešitelná situace.
                    a pro řidiče,kterému to auto zastavilo na místě pro nic za nic je to,s prominutím,na výměnu spodního prádla.

                    • jistě, ale řekl jsem vám dopředu, že má poznámka nebyla míněna jako vstup do odborné hádku co funguje a co nefunguje, ale jako určitý precedens, precedens nějakého hlubšího pojetí společenského soužití, kontradikci práva a svobody v různém pojetí chápání…

                    • problém bude v tom,že jste začal diskuzní vlákno bezpečností na silnicích přes otázku ceny automobilu které umí jezdit samo abyste nenápadně přešel úplně někam jinam.
                      asi abyste mohl začít poukazovat na naši východní zaostalost.

                      hlubší pojetí společenského soužití podle mého pohledu znamená i to,že svým moderním vozem s asistenčními systémy na všechno možné nebudu omezovat ostatní účastníky silničního provozu v jejich bezpečnému pohybu po silnici,jenom kvůli tomu,že systémy mého rádoby bezpečného auta stojí pořád ještě za starou belu a nedá se na ně spolehnout,i když automobilky tvrdí něco jiného a byrokrati by nejraději našlapali bezpečnostní systémy i do posledního „elektrokola“.

                    • byrokrati se zatím snaží poukazovat na výhody veřejné dopravy a nepodporovat (alespoň ti ve velkých západních městech, které díky tomu nevypadají jako Šanghaj nebo Peking) právě i mimo té veřejné (kde jezdí metra nebo nadzemky bez řidiče) podporovat ty cyklisty, třeba tím, že jim vytvořím prostor, který byl doposud vždy vytvářen jen pro individuální automobilisty….

                    • přeji cyklistům jejich prostor,ale bych rád kdyby znali hranice toho svého prostoru a na silnici kde se pohybují i automobily se chovali tak že to už je prostor i někoho jiného.
                      a nechovali se třeba takto.

              • oprava …od majitelů svých NDRackych a sovětských miláčku z dob hluboké totality, jako že to patří k nostalgií české národní duše atd.a že to bezcitná zápaďácka elita nemůže zakázat citlivé slovanské duši užívat všechny ty zázraky lidové tvořivosti vzniklé díky socialistickému společenskému zřízení a i když tyto vozy bezprecedentně zamořují ovzduší výfukovými plyny, pevnými polétavými částečkami prachu, a nadměrnými emisemi, podobně jako vystupujeme proti zákonu o zbraních, by to dozajista hájili společnými silami jak marxleninisté, klausovsko-hájkovští konzervativní nacionalisté až po otevřené nácky typu Bartoše či Konvičky jako právo a výraz naší svobody a hlavně SUVERENITY.

                Se domnívám.:-)

              • Ačkoli už řídím řadu let (asi 40) jen s jedinou dopravní nehodou (kdy do mne narazil vůz z vedlejší komunikace nerespektující stopku), nejvíc by mi vyhovoval samořídící automobil z půjčovny (za rozumnou cenu). Už proto že to umožňuje využívat vůz takového typu který zrovna potřebuji pro konkrétní situaci (potřebuji něco odvézt, jedu jen tak na výlet … atd.), který bych využíval v případech kdy je to výhodnější než využití hromadné dopravy, aniž bych se musel zabývat jeho stabilním parkováním a celoroční údržbou.

                Chápu ale že půjčovna není řešení pro toho kdo využívá auto pracovně, nebo s ním alespoň pravidelně dojíždí do práce v oblasti kde není hromadná doprava nastavena tak aby mu to vyhovovalo. Pokud bych žil na venkově a finanční situace mi to umožňovala, měl bych auta alespoň dvě – jedno osobní/silniční, klidně i s autopilotem a druhé spíše terénní/nákladní, rozhodně bez autopilota, protože si neumím představit jeho naprogramování pro pohyb po všelijakých „polňačkách“ a podobných komunikacích. A jistě bych využil i motocykl.

                Jinak – automobil pro mne nikdy neznamenal víc než jakýkoli jiný dopravní prostředek a ty klukovské časy, kdy mne ještě bavilo „tunit“ motorku a podnikat s ní Easy Rider už mám za sebou.

                • No, vidíte, ale jistě znáte takové co by se na to dívali jinak, ať už proto, že automobil pro ně znamená něco jako „můj dům, můj hrad“ anebo pro jejich explicitně vnímanou citlivost na svobodu na to být „suverénní“ a to se zvláštním zřetelem na to být „nekorektní“ k tomu co je obecně přijímáno jako „lidsky slušné“ ať už z dobře známých ekologických a zdravotních důvodů, které neuznává, nevěří jim, anebo si říká, co je nám do nich (když to někdo nařídí třeba v součinnosti s nějakou mezinárodně přijatou dohodou), my malí utlačování Češi co my s tím naděláme, ať to dělají ti velcí co více zamořují a nám dají pokoj!. Anebo když se jedná čistě o věc jakési „kulturní suverenity“, pak odpůrci vyrukují že my jsme na něco zvyklí a že je to naše kultura …. anebo zase nejsme zvyklí, a že cizí zvyky nebudeme přejímat, jako třeba to, že na Západě se většina přizpůsobí slabší menšině /předpis že zastavíme před přechodem a dáme přednost chodci na Západě platil dávno předtím než jsme je přijalo my a to bylo keců, že zdržující báby na přechodech a rozzívení fakani budou motoristům vbíhat do cesty/. Přitom je jasné, že chodci jsou proti automobilistům ti slabší….a pořád máme problém s tímtéž v případě cyklistů, kteří sami o sobě na Západě též požívají zvláštních privilegií…. nemyslíte, že je to tak, a případně, proč to tak je, Kamile?

                  • Lidé jsou různí, Ondřeji, na tom nic nezměníte. Obávám se však že máte silný sklon k nerozlišování mezi těmi kteří mají své postoje k automobilismu formovány čistě racionálními důvody (jaké jsem např. výše uvedl pro bydlení na venkově) a těmi kteří mají potřebu se skrze svého „plechového miláčka“ nějak realizovat. Ale toto nerozlišování, jak již dlouho pozoruji, je vám vlastní (i v mnoha jiných případech) jak lišce ocas a tak mne to u vás nijak nepřekvapuje.
                    Řekl bych že obecně takový (čistě subjektivní) přístup k mnoha záležitostem, patří do škály příčin toho „proč to tak je„.

                    • já ale nikoho nejmenoval, takže rozlišuji, protože i já znám takové i makové případy, ale věřte že těch druhých znám více….A to ne snad proto, že by nějak trpěli nějakým kolektivně pošlapaným egem, ale naopak, nají jej silně zbytnělé vlastní pýchou…a podobné příznaky lze pozorovat i z těch, co volají po suverenitě a nerespektování té pozice, že slabší mají přednost…nejen v automobilovém provozu.

          • auta co umí řídit sama mají stát pro jistotu nás ostatních na PARKOVIŠTI filmových rekvizit.

          • Není mi jasné, od koho jste tu koláž názorů okopíroval, ale jisté je, že je to všechno nejen vytržené z kontextu, ale ani to na sebe nenavazuje.
            Posunul jste se evidentně o level jinam, Ondřeji….

    • Padla kosa na kámen.
      Já to tam znám a jezdím tam velice často.
      Nic, co píšete, tam neexistuje, vymyslela jste si to, nebo vám to někdo říkal, kdo si to buď vymyslel, nebo je na hlavu a nasírače vidí v každém, kdo nejde, jak jemo zrovna vyhovuje.
      Obvykle tam kolony jsou, ale vesměs je to tak, že v obci se jede 50 a mimo obec 70-80, to když jede náklaďák ve špičce.
      Úseky, kde by nešlo předjet nějak extrémně dlouhou dobu tam nejsou, ale jsou dejme tomu leckde relativně krátké, takže větší problém způsobí náklaďák, co jede 75, než traktor.
      Obzvláštní pozornost zaslouží obec Roudný a Ktová, kde jsou foťáky, takže mnozí tam jednou 50 i na tacháči, což je objektivně spíše 40.
      Já už jsem si všiml, že si často a hodně vymýšlíte, ale když takhle pěkně zaplkáte o něčem, co znám, a kde mám najeto doslova tisíce km, tak to vypadá hodně komicky.

      • A kolony spíše než „obvykle“ jsou ve špičkách, takže stejně převážnou většinu dne je tam více méně klid.

        • Už drží zobák, jepice, načapal jsem jí na kecacích hruškách, no, sluníčkáři všichni lžou, to je stará vesta!

      • Nojo, jeli jsme tam za poslední tři měsíce jen asi šestkrát. Teorii o nasíracím bratrstvu jsme stvořili minulý víkend, kdy jsme uvažovali, jestli by nebylo lepší vystoupit, předejít ten auťák v čele kolony a odnést ho do příkopu.
        A na zpáteční cestě nás v tom utvrdil ten borec v cadillacu, kterého, jen co zahnul na Hrubou Skálu, nahradil strejda v červeném fiatu.
        Koneckonců, prvního to napadlo staforda, co seděl na zadním sedadle. A vyvracejte něco mluvícímu zvířeti.

        • No, já jezdím stejným stylem jako vittta a tak k nasíracímu bratrstvu určitě nepatřím.
          Nicméně – když jsem se letos vracel z dovolené, zahrál jsem si nedobrovolně na jeho člena. Musel jsem topením „na plné koule“ kompenzovat nedostatečné chlazení (porucha) a jízda s otevřenými okny je čím vyšší tím nepříjemnější. Tím chci říct že nikdy nevíte co nutí toho před vám k pomalé jízdě. Ale připouštím že v kraji o kterém píšete může být příčinou i kochání se, protože jde o krajinu která prostě stojí za to aby se člověk rozhlédnul. 🙂

          • Jen bych, vittto, ještě dodal, že když přijíždíš do obce z kopce, tak ta rychlost po sundání nohy z plynu sice klesá plynule, ale příliš dlouho a místo viditelných policistů tam může být neviditelný radar, tak že se to použití brzdy většinou vyplatí.

            • Když to tam znám, tak vím, jak můžu jet, a když ne, tak vyhodnotím úsek jako „provokativní“ a raději zabrzdím, protože právě tam policajti nejvíce pomáhají a chrání.
              Obdobná situace nastane i opačně, tedy že u cedule obce začíná táhlý stoupák, takže je řidičské nabrat co nejvyšší rychlost, resp. zbytečně se o svou stávající rychlost nepřipravovat.
              Ale tam je lépe vidět, takže tam lze nebrzdit a přidat lépe.
              To jsou všlijaké finty…. ale jízda musí šoféra i bavit, ne prudit, a striktní dodržování předpisů sere každého, i blba, co to tak dělá, takže je takový šofér nervozní, což ho předurčuje pro více chyb, než řidiče klidného, či dobře se bavícícho.
              Takže se třeba bavím spotřebou, kolik to dám tam a tam, a to se člověk nenudí.
              Díky této zkušenosti třeba vím, že jen stylem Třešně- tedy 90/50/90 časově prakticky nic nenažene, a plynulá jízda 65 je stejně rychlá, protože za úsek třeba konkrétní Turnov-Jičín, mě jedno auto klidně předjede 3 x a za chvíli ho stejně mám.
              Co je zajímavé, jen vyjímečně mám problém s jinými řidiči, a podle mě to ani není tak proto, že by mě míjeli, zatímco na jiné se vytrvale lepí, ale prostě mnoho řidičů za idioty nepovažuji, i když ostatní ano.
              Třeba jak píšeš, když někdo jede 30, nemusí to být prudič, ale spíš je rád, že jede, ať už poruchou, nebo může být opilý, či je mu blbě, a je pak vhodné jen pomaleji, než někoho ohrožovat.

              • ještě štěstí, že tu máme „zodpovědné“ opilce co raději jedou 30 než by někoho ohrozili…:-úúúú)

                • Jistě, také jsou opilci nezodpobědní, co valí 120 v obci.
                  Opilec za volant tak nějak nepatří, ale auto nastartuje, a je lepší, když jede v klidu, než když předvádí Rayle!
                  Objektivně to je tak, že je určitý stupeň bezpečné jízdy ve vztahu: stav řidiče/ rychlost, nebo stav auta/ rychlost.(všimněte si, že je tam pokaždé rychlost)
                  Nové BMW, jedoucí 80 v obci je stejně (ne) bezpečné, jako když tam pojedu Volhou 50.
                  Prostě ta auta mají jinou brzdnou dráhu a tak..
                  To samé řidič.
                  Když má někdo na žíle 2%% a pojede 35, tak je stejně (ne)bezpečný, jako jiný, co jede 100.
                  To samé je třeba nemocný, horečka, kašel….to, milej zlatej, hodně limituje schopnost dobře řídit, a odpovídá to v pohodě 12 pivům a velkému rumu, i když to nikdo nezakazuje.

        • Můj švagr má Cadillaca Eldorádo 1976 a když sundáme střechu a jedeme krajinou, rychle rozhodně ne. Jak zde už řečeno – kocháme se.
          Ovšem to na jihu Čech a vůz je barvy bílé.
          Tak nám to, třešni, odpusťte.
          Ostatně platí heslo: „Naser ostatní dřív, než naserou oni tebe!“

          • To mohl ladit, dělal opravu a zkoušel, jak mu táhne, nebo jak mu sedí ložiska, nebo tak něco, a Třešeň se může posrat.
            Vyštelovat veterána chvíli trvá, jak ví každý jeho majitel!

        • No, ale pokud v čele kolony jede někdo vysloveně pomalu, tak není tak úplně jeho kafe, že je tam kolona, Třešni.
          Kdybyste byla zkušená řidička, tak byste věděla, že k vytvoření kolony VĚTŠINOU nestačí jeden, byť pomalý řidič, ale musí být nejméně 3 za sebou.
          To postupně logicky vznikne, jeden jede „jak s hnojem“ a další ho v pohodě předjíždějí, až dojde na někoho, kdo se bojí.
          Najednou už jednou pomalu dva a dva je horší předjet jak jednoho, protože ten druhý tak svědomitě dodržuje dopravní předpisy, že je mezi nimi přesně ta vzdálenost, že se tam nikdo nenacpe.
          Ale stejně se to dá předjet, až dojde na třetího nezkušeného, nebo přehnaně opatrného.
          A tři už se přejíždí dost blbě, a vzniká kolona.
          To chce zkušenost, do toho většina řidičů postupně přijde…
          Řešením je pak trpělivost (stejně většinou ten slimák odbočí za pár minut) nebo jít do rizika, což se ale vyplatí jen v případě, že člověk spěchá a je mu „každá minuta“ dobrá.

          • Člověk v našem případě spěchal, protože měl domluvenou schůzku na určitou hodinu. Moje řidičské umění – neumění nehrálo žádnou roli, za volantem jsem nebyla. Nemyslím si, že jezdím úplně blbě, nemám na kontě žádný malér kromě příhody, kdy mi na auto skočila srna. Jezdím prakticky denně, ale většinu kilometrů ve své Suzuki jménem Splešťule blátivá najezdím po silnicích II. a III. třídy. Dálniční známku nekupuju, protože když vyrážíme na delší trasy, nechávám to na svém choti za volantem silnějšího zástupce našeho vozového parku.
            Takže – zkušenost, síla motoru i chuť předjíždět tu byla, jen příležitost žádná.
            Ale každopádně díky za vysvětlení, jak to s naší cestou ve skutečnosti bylo, a za poučení, jak se má v Českém ráji správně jezdit. Vyřídím to na patřičných místech. O ohlasu nepochybuju.

            • Raději nic nikomu nevyřizujte, protože pokud jste si nevšimla, nic jsem neradil.
              Jen vysvětloval, jak určité dopravní situace vznikají.
              To neplatí jen o českém ráji.
              Spojení „jít do rizika“ vyžaduje znalost konkrétní situace, a pokud je kolona i z druhé strany, je obtížné jí řešit.
              Nejsnadnější je předjíždět po jednom auta před sebou a tzv. se před ně „nacpat“, vydíráním hrozbou nehody, ale řidiči pak (celkem oprávněně) ťukají na čelo.

  7. Resite ridice spatne az nejhorsi
    jsou jini co resi jine veci
    Co asi je ucelem video zaznamu jako tento: ?


    dalsi o policii v Praze

    mezi mladezi ma tento „redaktor“ vysokou popularitu 🙂

  8. Odpoved jak vyplyva z rozhovoru Veselovsky-Oganesjan
    je ziskat pozornost divaka ziskat nove zakazniky.

    A jsme u otazky ktera snad mela byt recena na startu.
    Je i toto ukazkou toho jak umi byt kapitalismus tvrdy jak umi jit za businessem za kazdou cenu? (Tarasi nerikej ze to je zbytecna otazka, ze to uz davno vime)
    Jako ukazka jak dnesni mladi umi a za jakou cenu, ( a jak i za kazdou cenu) ?

    • Víte co, myslím si že ne, že zrovna tohle není ta pravá ukázka, čeho je kdo schopen. Tohle je jenom mladé tele, zastydlé ve vzdoru proti policajtům. Kolik takových blbů po světě běhalo a běhá, tenhle se od nich liší akorát kamerou, a že si počítá lajky na trubce. Může svému počinu říkat jak chce vznešeně, klidně třeba i marketingová strategie, ale v podstatě to pořád zůstane jenom pubertální frajeřinou.
      Chlapec se sám chce stát zákazníkem, hvězdou velké firmy. No, nevím, mně to ještě jako zaprodání duše nepřipadá. Myslím že je slaboch, kterého zlomí setkání se skutečným kapitalistou, potom bude sedět v kanclu a přehazovat vidlema hromadu jedniček a nul 🙂

Komentáře nejsou povoleny.