Držte huby a plavte!

Protože jsem se zařekl, že (dočasně) nebudu komentovat politické dění, vždyť jsem už jenom sprostě nadával a to není záležitost, která by posilovala mé tělesné i duševní zdraví, zbývají mi k předsudečnému nenávidění pouze oblasti kultury, společenského života (celebritální hemžení), lásky, jak navrhovala Janika (v dnešním pojetí tedy sexu), sportu, životního prostředí a globálního oteplování. V těchto oblastech jsem (nebo jsem byl) v podstatě odborníkem, přihlédneme-li ovšem k tomu, že laťky na všech úrovních a ve všech oborech se všeobecně snižují.

Co se ještě politiky týká, tak bych potřeboval dosáhnout stavu, který se mi podařilo docílit s ČT: úplně jsem ten intelektuální chlév a dezinformační prasárnu vyzmizíkoval ze svého života a mám pokoj. S politikou se mi to nedaří, pořád ty packaly a nedouky sleduju, při čemž takovéhle hodnocení potvrzují šílenosti, které padají z jejich tlam v souvislosti s úmrtím Karla Gotta. Čímž plynule přecházím ke kultuře.

Úmrtí dvou osobností vyvolala neskutečný cirkus na umělecké, společenské i politické scéně. Když tedy škrtnu politiky jako něco, k čemu není nutné přihlížet, standardně si vybojovali na smutné události své žabomyší nenávistné války, jsou ohlasy ve společnosti celkem očekávané. Na jedné straně glorifikace našich milých nebožtíků, na druhé straně jejich zatracování, odsudky kvůli jejich životním klopýtnutím.

Jenom u mě na Terase se můžete dočíst celkem klidný, objektivní a racionální názor: Když k nebeské bráně zamíří známé osobnosti, umělci, hodnocení a obliba jejich díla samozřejmě zůstává, kdo je neměl rád za jejich života, ten si je po smrti neoblíbí, a stejné platí v opačném gardu. Mělo by to tedy být tak, že jedni smutečně truchlí a oplakávají, druhým by to mělo být celkem jedno, měli by se ale zdržet pomlouvání mrtvých. Alespoň po nějakou dobu.

Co jsme však zažili? Kájovi ještě nevystydla játra a už se do sebe nenávistně pustili protagonisté dnešních politických a mediálních válek. Takhle nějak:

Co by tomu asi říkali Vlasta s Karlem?

„Voni se snad všichni zbláznili…“

Karel i Vlasta každý ve svém čase klopýtli o totalitu. Kdo ji nezažil, nesuďte, kdo ji zažil a má na to nějaký názor, neventilujte ho, když se dým z krematoria ještě nerozptýlil v podzimním ovzduší.

A tak si Káju připomínám v té frontě ve strahovské menze, kde se ukázněně zařadil na její konec, a paní Vlastu v nezapomenutelné scéně z Bílé paní, když se spolu s Vlastimilem Brodským noří do řeky při přechodu imaginárního mostu a důrazně ho napomíná: „Drž hubu a plav!“

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

79 thoughts on “Držte huby a plavte!

  1. Zdravím po dlouhé době 🙂
    Když už se ke KG a VCH vyjadřuje snad každý, vyjádřím se taky:-) Tedy jen ke KG.
    Nikdy jsem ho neměla ráda, ale ani nerada. Nic mi neříkal. Nikdy jsem si nekoupila jeho CD, kazety ani desku. Nikdy jsem si vědomě nepustila jeho písničky. Ale když je v rádiu hrály, poslechla jsem si je, nepohoršovaly mě nijak, nepřelaďovala jsem jako u některých jiných interpretů. Naprosto chápu, že ho spousta lidí měla ráda.
    Cením si na něm asi hlavně to, jak mi i Zbořka nesčetněkrát potvrdila, že skromnost, slušnost a lidskost mu byla přes jeho slávu vlastní nejen na veřejnosti, před kamerami, ale i za zavřenými dveřmi. Ale příčí se mi ta hysterie kolem jeho skonu. Bezohlednost i těch fandů (viz např. obložení Bertramky včetně sousedních domů a aut, noční nájezdy) a jeho glorifikace směřující ke kultu Gotta. To by se asi zrovna jemu vůbec nelíbilo.
    A naprosto nechápu proč se o něm teď, ještě před pohřbem, kdokoli jakkoli negativně vyjadřuje. Už moje babička říkávala, o mrtvých jen dobře. Alespoň než se s nimi na pohřbu rozloučíme.
    Ale jak jsem k němu měla neutrální vztah, tak teď, když už dýl jak týden na mě vykoukne ze všech sdělovacích prostředků KG, zprávy samej Gott, mi začíná lézt na nervy.
    Prostě zemřel člověk, v úctyhodném věku, důstojně a smířen, kterého mělo rádo strašně moc lidí, který toho v životě hodně dokázal a naši pidizemičku svým způsobem i proslavil, ale proč jsou kvůli tomu takové orgie, to nechápu 😦

    • Naprosto přesně, takhle bych to napsala já kdybych to tak trefně uměla, klobouk dolů Radko.

    • „hysterie kolem“

      Pokusím se Vám nabídnout jednu část odpovědi.

      Říká se tomu „bojová lest“, taktika.

      Představte si chlapa před dveřmi. Normálního, tak trochu poctivého, tak trochu nasíracího.
      Nějaký zmetek se bude, tomu chlapovi, pošklebovat do očí a provokovat.
      Něco mu ukradne, nebo se dotkne jeho ješitnosti, popřípadě urazí jeho partnerku. Cokoli.
      Aby se provokatér „na oko“ vyhnul oprávněné ráně, uteče za dveře a dveře ostentativně zavře.
      Co udělá nasraný chlap?
      Rozběhne se a ramenem se pokusí dveře vyrazit a drzouna za drzosti ztrestat.
      Jenže ouha, toto právě hajzlík měl „za lubem“ a dveře v nestřeženém okamžiku nenápadně odemkne.
      Co bude následovat?
      Ať ta masa chce nebo ne, proletí setrvačností dveřmi. Co se má, nebo bude dít, se možná ukáže později.
      V tom dav tahá za sakra krátký konec provazu.
      Je v tom princip „vypůjčení si“ energie protivníka.

      Jako bonus přidám jed ve sladkých koláčcích. Polopravda horší než lež.
      Vstup do dalšího kola:

      • hovoříte asi jazykem jiného kmene 😦 vašemu příměru vůbec nerozumím. nepřipadá mi absolutně relevantní k mému příspěvku. a odkaz mi nejde otevřít.

      • Teste kde ste
        s odpovedi na expertku pres ideologicke valceni alias novodobe methody rozesirani lidi.
        Autorka knihy „Prumysl lzi“ Alexandra Alvarova, presne vi jak nebezpecna je „Ruska“ Internetova propaganda lzi!
        Take nam sdelila ze vliv Internetu je takovy ze ovlivnil jak vysledek
        Brexitu tak volby ve prospech presidenta Trumpa!
        Uspokojila vsechny kterym se tohle hodi nejvice a to jsou ti kteri v tom jdou az tak daleko ze uspesne sva pochybeni svedou na „Putina“ a nikdo se neodvazi jejich svinstva spravne pojmenovat, nebot nalepka „proruskeho smysleni“ je v dnesni nekorektne korektni spolecnosti zastrcene v zadku Zapadu, znicujici!
        Jakoby pi.Alvarove chybelo pochopeni faktu, ze by to mela nam nepratelska propaganda mnohem tezsi a misto polopravd by si museli vymyslet naproste lzi s vysledkem snadnejsiho rozpoznani, kdyby „demokraturni“ predstavitele Zapadu sami neposkytovali dukazy o svem pochybeni!
        S omluvou za vlastni pohled kdy si dovolim napsat ze:
        Stacilo by malo, aby EU neprikazovala ptakoviny, ktere pak staci k vetsi nasratosti lidu jen opakovane pripominat, kdyz media neinformuji a zatajuji. Totez plati o veskerych podvodnych aktivitach jak tech nejvetsich bohatcu, tak i prednich politiku a vlad, zatajovanych ci prekrucovanych!
        To je pak velmi snadne takove veci vzit a prisolit, ochutit nejakou pikantnosti, udelat z toho polopravdu ktera jak pravila pani expertka ze bohuzel „lez se nam libi vic“ a navic pravda je pry casto velmi slozita a nezazivna coz nahrava sireni lzi a polopravd!
        Pry v pomeru 7:1 se polopravdy siri lepe !
        Take rozebira situaci, kdy odlisnost nazoru at jiz na mezigeneracni urovni tak i na dalsich zasahla az do podstaty nasi spolecnosti tedy az do rodinnych vztahu.
        V tom je mozno s jejim rozborem souhlasit. Rozdeleny narod nejen na dve poloviny horso
        a lepsolidi od vrcholu pyramidy dolu celou strukturou az po nesouhlas a nepratelstvi uvnitr rodin, takova spolecnost neni obrany schopna a snadno podlehne.
        Tohle v CR nerozesira Putin, to jsou predevsim mnozi lzipolitici kteri svymi aktivitami dokazi nasrat obcana dostatecne sami, bez pricineni nepratel z ciziny!
        S tim je treba neco udelat na miste prvnim !
        howk

  2. Jak si mám chování elit vysvětlit ?
    Chvilku mi to trvalo, jsem už starej dědek a myslí mi to pomalu.
    Kdož bez viny, hoď po ní kamenem …. slova Kristova, Bible.
    Ale jak je to doopravdy. To vidím na internetu. Sračkomety v pohotovosti na palpostech.
    Napadá mně, že je to vlastně taková odrůda vandalismu. Kdo nemá schopnosti něco užitečného vytvořit, tak se chápe každé vhodné příležitosti, kde by mohl něco užitečného posprejovat či pokálet. Nýmandi, kteří mají niternou potřebu po někom hodit kamenem, mají příležitost, mají zelenou. O mrtvých jen dobré ! Ne že bych hledal nějakou dobrotu třeba v Hitlerovi a j.

    • Dovolím si poopravit, někdo chytřejší než já napsal, že to co se samo označuje a mediální žumpou bývá nazýváno „elitou“ je ve skutečnosti kriminální mafie.
      Ostatně vyšetřování rozkradení OKD Bakalou jde napříč, pravicovými i „levicovými“ „elitami“.

  3. Si myslim, a nejen já, že Gottova smrt a pohřeb jasně ukázaly, jak a kdo rozděluje společnost.

      • koukám třešní, že jste dnes pojedla vtipné kaše.
        Dobře víte, jak jsem to myslel, tak tupá zase nejste.

      • Tak ty nejteatrálnější plačky dlouhou frontu na Žofín kráčet myslím nebudou.
        Těm stačí vyplakat se za sebe i národ na klávesnici.

      • Ale v podstatě ano tresen, v zásadě máte pravdu, jen bych ještě k těm kráčejícím na Žofín přidal také ty virtuálně kráčející, co se nikdy do oněch 50.000 nakráčených nemohli z různých důvodů vejít a ty ostatní bych obrazně pojednal jako ty co nakráčely do Národního divadla za Chramostovou a to samozřejmě také včetně těch virtuálních.
        No a máme to, poměr je asi 50.000/1.000, t.j. v přepočtu na obyvatelstvo republiky 10.580.000/51 = 207.000 divadelníků a 10.373.000 žofíňáků. Ty počty divadelníků se dost blíží počtu podporovatelů Zrzka.

  4. Pokud byl Karel Gott na živu, neměl v světě nepřítele. Teprve po jeho smrti se vynořili, mrchožrouti.

    • i za života měl. třeba drobný do něj tepal poslední dobou fest. a pokud vím, i když si za jeho života servítky nebral, od jeho smrti taktně mlčí. na rozdíl od těch, co mu lezli do pr…. a teď ho špiní 😦

    • Když byl Pašík malé sele, neměl v světě nepřítele….
      To je myslím Josef Václav Sládek.

  5. Jako úctyhodný protiklad proti nevhodnému Gottovi havloidi vytáhli ke všemu ochotnou a všehoschopnou komoušskou … (autocenzurováno):
    http://www.novarepublika.cz/2019/10/pozadovala-vlasta-chramostova-trest.html
    Je to dlouhý čtení, lescos vysvětlující. Autor se občas opakuje, ale jde to pochopit. Je naštvanej,na korekce nemá čas ani chuť.
    Tak mě to připomíná frašku s Peroutkovic a Bienertovic vnučkou, než se začla domáhat cti, tak sem měl Peroutku jen za heslo ze slovníku a většina normálních lidí si pod jménem Peroutka maximálně představili bývalého bubeníka Olympicu. Ale jak vyšlo najevo, nejen „Dynamickým životem“, ale i jeho osobním životem, ikona české žurnalistiky byla ve skuteřnosti neskutečný morální ….(autocenzurováno).

  6. „A tak týž článek [Dynamický život z roku 1939] je schopen připravit svému autoru dvojí osud: nejdříve [v roce 1939] mu ho přečte komisař gestapa jako hlavní důkaz, proč autor musí zůstat doživotně v koncentračním táboře, a potom, po revoluci [tj. po osvobození 1945], ho cituje jiný český novinář, patrně na důkaz, že autor se chtěl zalichotit Němcům. Jak je možno tak lhát a nestydět se?“
    Rudí pisálci byli svou demagogii, s jakou útočili na Peroutku, pro hlavu státu velkou inspirací.
    Co se týče Vlasty Chramostové, zdá se, že lidem typu autora článku by její dávná minulost, včetně úpisu státní bezpečnosti, vůbec nevadila, kdyby se z ní nestala známá disidentka a kritička normalizátorů. A hlavně kdyby ji neměli rádi lidi jako Havel. To byl velký hřích. Ten největší. To se neodpouští.
    Jestli tu chce někdo tvrdit, že po Gottovi někdo po jeho smrti plivnul, co je to proti snůšce plivanců na Chramostovou? Ona o svých selháních věděla a často mluvila. Na rozdíl od Mistra.

    • Tresen, Peroutka psal ještě v letech, kdy slušní čeští novináři a spisovatelé nepsali, neboť byli již po smrti, nebo v ilegalitě a ti živí věděli co je tehdejší režim zač. V tom je průšvih Peroutky, koncentrák, nekoncentrák.
      Pokud jde o Chramostovou, ta přišla ke křížku, až ji vyhodili z práce, do té doby o svých kiksech nemluvila. Naopak pobírala tituly, viz. zasloužilá umělkyně 1965.

  7. třešni, vy jste ukázkovej demagog. Reagovat na Vás je ztráta času.
    Ale su dobrák, altruista.
    Předpokládám, že Peroutkův „Dynamický život“ a obdobná veledíla jste vůbec nečetla, není liž – pravda?
    Peroutka v koncentráku, jako „národní rukojmí“, s vycházkami a opušťáky. Myslím, že takovej „těžkej úděl“ by vytočil našeho učitele chemie na základce, který prošel Buchenwaldem a nikoliv bez trvalých zdravotních následků.
    Heroína, herečka předminulého století Chramostová, která ve dvaceti vleze komoušskému papaláši do pelechu, a když se kamarád, svědek na svatbě Šling ukáže jako neperspektivní karta, rychle se zorientuje a svým typickým postupem pokračuje dál.
    Spolupráci s STB podepsala kvůli prospěchu, nikoliv kvůli tomu, že by ji komouši vydírali, nebo vyvíjeli nějaký nátlak.
    Je to Vaše „morální bublina“, Peroutka a Chramostová, že jo? A nestydíte se za to, že jo?

    • Má cenu reagovat?
      Tak snad jen na ten Buchenwald a opušťáky. Češi, kteří přišli do Buchenwaldu jako první, byli skutečně označováni za „národní rukojmí“. Mezi nimi Peroutka nebyl, ten se do tábora dostal později, když už se postavení českých vězňů podstatně zhoršilo. Po heydrichiádě tuplem. Peroutkův opušťák byl jen jeden, a to na Pankrác, kde mu Moravec a K.H.Frank nabídli obnovení Přítomnosti, samozřejmě v požadovaném novém duchu. Peroutka raději zvolil návrat do koncentráku.
      Za to, že si Peroutky i Chramostové vážím, se rozhodně nestydím. Stydím se za vás.

      • Za mě třešni?
        Copak, došla vtipná kaše? Už na Vás nezbylo?
        – tím myslím Vaše první příspěvky pod blogem.
        On ten Peroutka byl rozhodně nezpochybnitelný etalon morálky, lezl po válce i do zadnice V.Kopeckému. Ten se Vašemu vzoru vysmál. Ostatně, nějaké ty článečky z onoho jistě omluvitelného selhání kolovaly na netu.
        P.S. A nakonec, abyste to „nezamluvila“ četla jste Peroutkův „Dynamický život“?

          • „Německá říše oslavila padesáté narozeniny svého Vůdce Adolfa Hitlera
            způsobem, který odpovídá všem oněm pronikavým úspěchům, jež tento
            muž za pouhých šest let své vlády svému národu přinesl. Jak dnes věci stojí,
            nemají Němci nikoho, koho by ve své Valhalle, ve své galerii národních hrdinů
            postavili výše.“
            Ejakulát slouhovství a kolaborace v plném znění v odkaze:

            Click to access 1939_26_4.pdf


            další výron veleducha a gurua současné české, liberální, veřejnoprávní, nezávislé, atd. žurnalistiky:
            „Češi, Němci, Židé
            …Každý organismus brání se otravě cizí látkou. Lze předpokládat, že roztok židovského elementu v německém životě byl tak silný, že na to německý organismus reagoval jako na otravu,….při pohledu na bývalou německou literaturu několikrát jsem si pomyslil, že by ve mně mohlo vzniknout pokušení kulturního antisemitismu, kdyby, podobně jako tam, málo asimilovaní židé se zmocnili ducha naší literatury a našich novin a kdyby svými způsoby a svým myšlením zastírali naše způsoby vlastní a přehlušovali ráz myšlení našeho,..“
            – to napsal. když už v Německu platily Norimberské zákony.

            Po porážce jím oslavované „Německé říše“ autor plynule přejel do nových kolejí, sborník Tak nebo tak (1947):
            Není návratu:
            „..úspěch má jen ten, kdo se postaví na skutečnou základnu, ne na vymyšlenou…Starý svět odumírá…jen socialismus je možný… sociální otázka je tak výbušná jako dynamit, nedovedli jste včas překonat svou lhostejnost. To leží za vámi jako vina, to vychovalo masy názorným poučováním, to je hlavní důvod, proč lidstvo psychologicky přerostlo formy kapitalismu..“
            – jsem si myslel, že je to projev K. Gottwalda v Č.S. parlamentu, ale von to Peroutka
            „..Po velkém vítězství, po ukázce své síly a následkem hospodářské výstavby dospělo sovětské Rusko …. stalo se první mocí na evropské pevnině, rozšířilo svůj přímý vliv až na břehy lamanšské. Nikdy v historii nebylo Rusko tak mocné, nikdy ještě nebyly síly socialismu tak mohutně seřazeny. To je nová epocha dějin.“
            – to taky není Vašek Kopecký, ale Peroutka.
            – zde Peroutka oslavuje znárodnění:
            „Jsou-li dnes továrníci zbavováni továren, byli dříve lidé, kteří neměli kde spát a co jíst, pro lhostejnost šťastnějších. Rozmyslete si, je-li nutno považovat socialismus za konec českého národa…Továrník a dělník sotva mohou cítit stejně. Pro někoho může být socializace smrtelnou ranou, pro jiného nesmrtelnou zásluhou.“

            To je jen „malá“ ukázka myšlenkové pružnosti havloidy uctívané ikony.

            Třešni (nebo vlastně jepice?), vy se k výše napsanému, jak už jste napsala hlásíte a nestydíte se, máte stejné morálně-volní vlastnosti.
            Jak je to tedy v té vaší současné sociální bublině lepčích lidí, antisemitismus povolen? Gottwaldovy myšlenky nezapomenuty? Tak jak to s Váma je? Budete znárodňovat? A to jenom Babiše – Bureše, anebo plánujete zajít dál?

            .

            • To, že oslavoval německou říši, může napsat jen člověk, který neumí než zopakovat, co o tom článku napsal Gustav Bareš anebo Ovčáček.
              Lidé, kteří znají kontext, vědí, že článek k Hitlerovým narozeninám musely povinně uveřejnit všechny tehdejší noviny a že jejich znění bylo podrobeno cenzuře. Ti, co dobře znají osobnost Ferdinanda Peroutky, oceňují, jaké vzkazy Čechům dokázal do toho textu vložit: Mein Kampf nebude naší biblí, jako je biblí Němců, my máme jiné spisy, kterých si vážíme. Árijský pozdrav není naším pozdravem, nechme ho Němcům. Atd. Není divu, že nacisté, kteří nebyli padlí na hlavu, usoudili, že autor takových textů patří do koncentráku. Peroutka vyprávěl, jak mu vyšetřovatel z článku předčítal inkriminované pasáže jako jasný důvod zatčení a uvěznění.
              Ale na tuhle stěnu házet hrách je marné. Vy nic jiného než toho Bareše anebo jinou antidemokratickou klaku neberete.
              Na druhou stranu vybíráte z Peroutkových textů po osvobození ty, kde projevil své levicové smýšlení. To byly tehdy názory Milady Horákové a dalších socialistů, které komunisti o pár let později poslali na šibenici. Tomu Peroutka unikl. Tušil, že poté, co se s komunisty dostal mnohokrát do křížku, nedopadl by dobře.
              Takže opět kontext, prosím, nikoli vytržené a falešně vykládané věty. Peroutka komunistům do zadku nelezl. Právě naopak. Vnímal je jako ohrožení demokracie.
              To s ním mám společné, ne názor na znárodnění průmyslu.

              • jepice, vaše kouzlo zatvrzelé tuposti mě vždy dostane. Kulatej čtverec a hranatý kolečko, černá je bílá, vždy podle aktuálních, měnících se „požadavků doby“.
                Zkopíroval jsem to, co jsem si od idolu přečet. Z toho co napsal jsem rozhodně nevypozoroval nějaké jinotaje, to i v Rudém Právu před plyšákem byli odvážnější. Je nad slunce jasnéjší, že idol se držel c.und k. ndpor. Lukáše a jeho motta ke kadetům: “ …že jsme Češi a nikdo to nemusí vědět.“
                I fiktivní Cimrmman svou protihasburskou proklamaci taky zastrčil do duté hole.
                Váš vzor měl neochvějný čuch vždy zastrčit svou hlavu do té patřičné „místa“.
                U komoušů narazil.
                Ale na Svobodce své zanedbatelné „selhání“ odčinil, no ni?
                A osobní život idola a to jak se choval ke svým nejbližším, můj názor jen potvrzuje.
                Ale máte recht, nevyju s Váma, tak to rozhodně nemůžu bejt demokrat.
                Pokrytectví jako Vaše víra.

                • Nemilý kulatý čtverečků, mějte se v tom svém vylhaném světě fajn.

                • Nemilý kulatý čtverečku, mějte se v tom svém vylhaném světě fajn.

              • No právě třešeň, musely uveřejnit povinně všechny tehdejší noviny. Jak jsem napsal výše, slušné noviny tehdy nevycházely a slušní novináři, pokud ještě byli na živu nepsali.

  8. Tarasi a vy ostatní, kteří jste oprávněně dotčení mým zaplevelením diskuze pod blogem, který byl o něčem jiném:
    Omlouvám se.
    A radši mě zabanujte, ušetří to nejen mě promarněný čas, zbytečnou reakcí na něco, jako je jepice.

  9. Nebyl to plevel Pepane. Když už kostlivci vypadávají ze skříní, vypadá dost trapně ty velikány nějak omlouvat, že nemohli, museli nebo nevěděli. A že to udělali i přesto, že jim to bylo naprosto zásadně proti srsti. Prostě jsi se k tomu připletl a když jseš jedinej, tak holt musíš.
    Hezký večer !

  10. WordPress nebo Taras /nebo oba/ mi nepouštějí komentář – rozlučku s Pepanem.
    Tak ať ten demagog žije a vzkvétá.

    • Peroutkův „Dynamický život“ jste tresni obhajila sdelenim ze musel, a Pepana oznacila za demagoga.
      To je na tu samu notecku co hlasaji massmedia, ze „Dynamický život“ je uplne neco jineho nez „Hitler jako gentlemoun“ lez jako vez od presidenta ktery pohanel nej… novinare Peroutku!
      Ze WordPress nebo Taras /nebo oba/ Vam nepouštějí komentář abyste to do-obhajila do vitezneho konce je velka nespravedlnost!
      Nejen Astr z daleka ale jiste mnozi dalsi ctenari se tesili na ten spravny pohled na novinare Peroutku ktery byl vyrokem presidenta nepravem pospinen a jeste nekterymi „nekorektniky“ skrze „Dynamický život“ u ctenarstva v tomto nazoru utvrzen.
      Takto se prece nelze na cloveka divat!
      Diferencovane a korektne nutno !
      Tresni za sebe Vam potvrzuji ze je spravne rozlisovat.
      Peroutka jednak musel a druhak je to davno.
      To nedavno nekteri novinari a take umelci „museli“ delat co jim jiste bylo „proti srsti“
      Jen je treba se na to divat spravne selektivne jak media predvadi a priklady uvadi.
      A tak si vazime treba pani Chramostove ktere priznala a a polepsila se
      a vubec nevazime takoveho Babise protoze nejen nepriznal a pokud jde o polepseni,
      tak jen na dotacich !
      O tom bude jiste i dalsi seslost MILLIONU CHVILEK.

      Tresni preji aby ji WordPress odblokoval.
      Jeji nazory jsou vzdy jine, obohacujici a k premysleni nutici.!
      Je treba mit se na pozoru- je li dort – bez tresnicky nazoru!
      Vzdy kdyz jiny pohled a nazor chybi
      snadneji dopusti se homosapiens chyby.

  11. K banování na Terase: byl jsem zcela zásadním odpůrcem banování, pokud se nejednalo o gigantickou sprostotu typu Honza TM nebo Sandwalker. Za názory jsem nikdy nikoho nezbanánoval, opakuji, nikdy. Pak jsem dozrál, možná přezrál, a pochopil, že s lidma to po dobrým nejde. Ty známé banány obdržel vittta za úděsnou sprostotu, kterou přes varování několikrát opakoval. Potom duo tresen a fagan za lhaní v situaci, kdy jim bylo prokázáno, že lžou a oni v tom pokračovali. Blbíš pak za úmyslné a sprosté překroucení mého stanoviska – a to je, pokud se pamatuju, všechno. Znovu: za názory nikdy, i když jsou blbé.

    Co se sporu Pepana s tresen týká, tak jedna strana předkládá Peroutkovy výroky, citáty, druhá pak jeho vlastní nikým nepotvrzená, neověřená vyjádření. Fakta říkají, že Peroutka přešel od Masarykova chráněnce a hradního hlasatele k „normalizačnímu“ novináři za protektorátu a těsně po válce. Končil jako agent síajej, nebezpečnej a zlej. Čtyřnásobná a přitom zcela zásadní změna názorů nesvědčí o morální pevnosti, přičemž vždy měl možnost stáhnout se z veřejného života a nezkoušet se „uplatnit“ za každou cenu. O tom, jak protivný je charakter jeho genů je vyvádění té šílené lepšolidní krávy, jeho vnučky.

    • A co když se neměnil Peroutka, ale svět kolem něho? Kdyby se Gottwald nezmocnil republiky, určitě by P. neemigroval a své názory by nemusel posílat domů přes Svobodnou Evropu, jako kupříkladu Kryl o generaci později, kterého k tomu donutila invaze a nastupující normalizace.
      Taky Peroutkovi vyčítáte jeho levičáctví jako Pepan, Tarasi? To, co říkal po válce, nebyl u něj žádný násilný názorový obrat, ale linie nár.soc. strany, jejímž byl členem.
      O jeho psaní mezi řádky v časech, než ho za to zatkli a poslali do koncentráku, si můžete myslet co chcete, ale doporučuju, abyste si přečetl, co o tom píše Kosatík, který má Peroutku důkladně načteného a soudy o něm poctivě promyšlené.

      • „To, co říkal po válce, nebyl u něj žádný násilný názorový obrat, ale linie nár.soc. strany“ – to je vono. Za první republiky držel hradní linii, za druhé republiky a za protektorátu linii protektorátní vlády, po válce linii nársoc. strany, v Americe linii CIA. Nikdo ho nenutil držet ty linie, vždycky mohl ustoupit, přestat psát, držet své názory, nikoliv linie. Nebo ho snad někdo nutil vykonávat funkci ředitele českého vysílání Svobodné Evropy? Nechci se srovnávat, ale i za bolševika jsem měl možnost držet linii KSČ a odsoudit kontrarevoluci v roce 68, vstoupit do partaje a dělat kariéru, přidat se k Občanskému fóru, k té lůze, co se po komunistech vyrojila, a neudělal jsem to, smířil jsem se s tím, že když nedržím linie, nebudu holt kasírovat. Peroutka se na těch křižovatkách života vždycky vydal ve směru převládajících větrů. Chtěl publikovat, stejně jako moji kolegové chtěli zastávat funkce, privatizovat, případně rozkládat stranu zevnitř. Pak ale se tihle korouhvičkáři nesmí divit, že jim někdo omlátí o hlavu jejich rudé knížky, rozkrádání státního majetku a v případě Peroutky jeho žvásty o Ádovi coby největším ve Valhalle.

        • Neni co dodat.
          I kdyz jsem slysel vyhradu ze si president dovolil prilis.
          Asi nema spravne poradce. Ti by vedeli ze reditel Svobodne Evropy je nekritizovatelna nomenklatura.
          Podobne jako drive byla ta tehdy vladnouci!

        • A co vám na Peroutkovi vadilo nejvíc?
          Možná ta RFE.
          Pak nár. soc. Jak si jen mohli dovolit být tak levicoví? Na to měli patent jedině komouši, asi jim ho sociálisti chtěli ukrást.
          Ale vy už vlastně levičák nejste. Já zapomněla.
          Připosraného psaní za okupace si moc neužil. Hned ho za to zabásli.
          Takže co bylo nejhorší? Ta prvorepubliková publicistika? Masarykovský étos? Víra v demokracii a humanismus?
          To je ono! To je něco, co ho drželo nad vodou v Buchenwaldu, po pětačtyřicátém i v emigraci. To neodpouštějí ani komunisti, ani hoši z Protiproudu, ani pan prezident.

          • „levicové“ „levicoví“ „levičák“ „levičáctví“

            Tresni, „levicování“, komunistů a věšení máte plnou klávesnici Vy. Pokuste si po sobě občas něco přečíst.
            Budiž Vám omluvou, že ty sr… špenát v hlavě nemáte jen Vy, ale většina vděčných feťáků kavárny, Č(?)tv a Č(?)ro.
            30 let indoktrinace ze stran tupců, primitivů, gaunerů a jiných „expertů na pravdu a lásku“ uplatňovaných na dětech ve škole nese své negativní ovoce.
            Vtloukání Angličtiny do hlav tak, jak si Rus Ruštinu vnucovat NIKDY nedovolil. Pak se ale nelze divit, že se ji někteří trochu naučí a pak si přečtou například perex těchto dvou článků:
            https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/hongkong-apple-aplikace-demonstrace_1910090852_mat
            https://www.reuters.com/article/us-hongkong-protests-apple/apple-removes-police-tracking-app-used-in-hong-kong-protests-from-its-app-store-idUSKBN1WP09U

            … a nutně se musí zeptat:
            Píší o téže věci? Píše tam někde Č(?)ro něco o brutálním a neomaleném vměšování do politiky cizího státu? O rozvracení suverenního státu? Píše o placené, často agresivní a primitivní fanatické páté koloně? Stejné jako Charta nebo její předchůdci?
            Co myslíte Tresni? Vím, rozeznat červenou od zelené je někdy problém, potom ale nemůžete v galerii posuzovat barvy, ale jen tahy štětcem nebo perokresbu.

            • Když se to pokusím přeložit do srozumitelného módu, stejně mi to není jasné.

              „…o brutálním a neomaleném vměšování do politiky cizího státu? O rozvracení suverenního státu? Píše o placené, často agresivní a primitivní fanatické páté koloně? Stejné jako Charta nebo její předchůdci?“
              To se jako má týkat nepokojů v Hongkongu?
              A Charta podle vás byla agresivní a primitivní pátá kolona?
              No nazdar. A vy mi tu kážete, že nerozeznám červenou od zelené.

              • Tresni, máte silné sklony ke konformitě, máte v sobě nepokoru a zášť.

                Charta, pátá kolona, tedy její západem placené „vedení“, byla a je chátra. Lemplové, feťáci, opilci, devianti. Ne třeba všichni a absolutně, ale obdobného psychologického profilu, který se navenek vyznačuje onou záští, asociálností, primitivní podlostí, agresivitou.
                Co myslíte, že by se stalo, kdyby naši dřívější i současní „západní přátelé“ dostali možnost vrazit Chartistům zbraň do ruky, jako dostali například příležitost v případě FSA nebo ISIS?
                Vždyť ti hoši okolo undergroundu sami hovoří o své NENÁVISTI.
                Mašínové mohou být prototypem: Svázat a podříznout.
                Jako ISIS, dítě USA, nebo FSA placená stejnou psychopatickou sebrankou. Stejnými „lidumily“, kteří byli nuceni stáhnout soft na podporu páté kolony v Hongkongu.

                Kdo myslíte, že uškrtil tuto těhotnou ženu?
                Oděsa 2.5.2014

                Kdo myslíte, že oběsil tuto těhotnou ženu?
                Donbas 2015

                1:9, že oba měli a mají plnou hubu „pravice“, demokracie a svobody.
                To by měl soudný člověk vidět s prot- nebo deuteranopsií i bez.

                • Začnu odzadu:
                  Na Donbas vám neodpovím, o tom případu nic nevím. Obecně platí, že na výskyt fašistických manýrů nemá patent ani jedna strana konfliktu.
                  V Oděse se ti rozumnější z obou stran dokázali po tragédii v Domě odborů domluvit a pokusili se společně celý případ rekonstruovat a vydat o něm svědectví. Konstatovali /na základě pitevních zpráv/, že mrtví, kteří byli nalezeni v několika patrech budovy a jejichž snímky se objevily na letu, zemřeli otravou zplodinami z požáru interiérů a zadušením kouřem. Včetně oné těhotné ženy.
                  Tento závěr oné nezávislé skupiny přijali jak zastánci jednoty Ukrajiny, tak i členové ruské národnosti.
                  Všichni dohromady pak litují oběti. Děsí se, kam vedlo davové šílenství, které se vinou provokatérů zmocnilo lidí v ulicích Oděsy.
                  Na vaše psychopatické výlevy ohledně Charty reagovat nebudu.
                  Váš podivný projev na konto lidí, kteří v mých očích /a nejen mých/ hájili čest národa, jeví rysy duševní choroby.
                  Nebudu vám doporučovat, abyste se obrátil na odborníky, protože tuším, že už vám svoje závěry řekli. Ve vašem vlastním zájmu byste měl dodržovat jejich pokyny, zejména co se týče pravidelných kontrol a medikace.

                  • No vidíte Tresni, a je to venku.
                    All in one.
                    Konformita, adorace, zapšklost, lži, polopravda i agresivita.

                    ad1 Donbas 2015 – jedná se o tiskovku, a pokud vím, nikdo ji nezpochybnil. Co se týká „manýrů“, pak nemáte pravdu, jsou především „produktem“ určitých psychologických profilů, kterým dává vyniknout právě „demokratická svoboda“ spolu s nefunkční, asociální společností založené na zisku, podvodech, vydírání, vraždách a moci. Tyto zrůdy rodí systém a tyto zrůdy takový systém milují.

                    ad2 Oděsa: Zde se můžete podívat obětem do očí a zjistit kolik z nich se „udusilo“. Zároveň zde levice žádá 1 ROK po události vyšetření VRAŽD:
                    http://leva-net.webnode.cz/products/odessky-masakr-2-kvetna-2014/
                    „Objektivní vyšetřování“ nese „pečeť“ západní demokratické justice, stejně jako například desítek ze ZÁLOHY zastřelených na Majdanu, vyšetřování „náhodou“ odkloněného letu MH17 nebo kauzy „Novičok“.
                    BTW.
                    To těhotné děvče bylo uškrceno šňůrou od telefonu. Udušení nevypadá jako opistotonus při tetanu:
                    (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/Opisthotonus_in_a_patient_suffering_from_tetanus_-_Painting_by_Sir_Charles_Bell_-_1809.jpg)
                    Kancelář nenese známky zakouření a zavražděná je cca 3m od otevřeného okna. Mimochodem, existuje záznam zvenčí na toto okno.

                    ad3 Chcete popřít, že měl Havel a další „Chartisté“ problémy s alkoholem? Prací nebo drogami? Stavte se v Trutnově 😉 nebo se podívejte na záznamy koncertů DG 307, The plastic people of the univers nebo umělce, který se upil k smrti – Filip Topol. Tyto persony, často lidské zmetky všemožně, nejen finančně, podporoval západ. Tím se sami a dobrovolně stali pátou kolonou.

                  • Jaké je Vaše vysvětlení?


                    https://www.novinky.cz/zahranicni/turecka-invaze/clanek/znasilnena-a-ukamenovana-osud-kurdske-politicky-se-stal-symbolem-krutosti-tureckeho-tazeni-40299762

                    Tu kurdskou političku znásilnili a brutálně zabili lidé z tábora, který obdivujete.
                    Ona byla pravděpodobně „levičák“ a ti, co se na ní střídali demokratisti, liberálové nebo „pravičáci“.
                    Jsou to přátelé USA, demokracie a svobody. Feudálně-kapitalistické Turecko si takových najalo 12 000.
                    U velké části z nich najdete alkohol nebo drogy. Se vztyčenými prsty do „véčka“ budou žvanit o demokracii a svobodě.
                    Jako Mašíni, Havel, většina Chartistů a většina podnikatelských šmejdů.
                    Dejte jim příležitost, a oni už Vám i lidem ukáží co je „pravda a láska!“.

                    • Zase jste si nevzal prášky?
                      Co se týče Sýrie, byla jsem ochotná zastávat se těch, co se účastnili nenásilných protestů proti Assadovi a doplatili na to vězněním v jeho žalářích, i těch, kteří kvůli němu museli utéct do ciziny. Ale to jsou nepochybně detaily pod vaši rozlišovací schopnost.
                      Mašíni – možná se tu najdou pamětníci, kteří mi dosvědčí, že jsem se jich nikdy nezastávala, ale proč bych vám to vysvětlovala, když je na mne příště klidně vytáhnete znova?
                      Lidi, kteří znásilnili a zabili tu kurdskou političku, jsou prostě a jednoduše hovada, nemám pro ně jiné označení.
                      Stejně jako pro vás, přestože si možná myslíte, že vás ta vaše choroba omilostní.

          • Nakonec tu tresen odhalila proc president ,hosi z Protiproudu a komunisti nemaji radi Peroutku a co jim nejvice vadi!
            Masarykovský étos? Víra v demokracii a humanismus?
            To je ono! To je něco, co ho drželo nad vodou v Buchenwaldu, po pětačtyřicátém i v emigraci. To neodpouštějí ani komunisti, ani hoši z Protiproudu, ani pan prezident.

            …takze prevleceny kabat a chvaleni Hitlera to je vlastne jen zastupny duvod.

            Masarykovský étos! Víra v demokracii a humanismus! To byl hlavni znak znak novinare Peroutky. Ze psal jak doba a zadala jak rezim zadal? Tak to dela kazdy spravny novinar!

            Za Masarykovský étos a víru v demokracii a humanismus na pana Peroutku president Zeman nemohl, tak pouzil Peroutkuv oslavny clanek na Hitlera.
            Jak nizke, nicht wahr tresni?

            Zadny prorezimni novinar,
            ale „Masarykovský étos a Víra v demokracii a humanismus“ to je to co ho pozvedlo az na reditele RFE! A to je hlavni duvod proc ho nekteri nemaji radi !
            Podle tresne : To neodpouštějí ani komunisti, ani hoši z Protiproudu, ani pan prezident.
            Hezky to tresen napsala, novinare Peroutku obhajila.
            Zase obohatila jak jen ona umi 🙂
            Vic takovych pohledu 🙂

            • Velmi správně, Astře.
              Žádný prorežimní novinář, ale demokrat, bruslící po nástupu nacistů na velmi tenkém ledě. Ti mu brzo dali najevo, že takhle ne.
              Dám vám osobní otázku:
              Jak jste vnímal RFE, než jste odešel do emigrace i vy?

              • Nejen ze jste nepochopila co a jak to pisi,
                trvate si na svem :
                Žádný prorežimní novinář, ale demokrat, bruslící po nástupu nacistů na velmi tenkém ledě.
                ac ten clanek kde lici Hitlera tak priznive je kazdemu jasny, jen tresni ne:-(
                Na Vasi otazku:
                Jak jste vnímal RFE, než jste odešel do emigrace i vy?
                Nejsem vetsinovy priklad pro tento pripad.
                RFE jsem poslouchal minimalne , Voice of America mluvil z na radiu nerusen s tak krasne neprekonatelnym srozumitelnym accentem ze to byla moje jednicka:-)
                Nemecke zpravy v originale , neb jsem generace Vaklava Havla a ze severnich Cech kde to bylo dvoujazycne a navic jsem za Protektoratu mel nemcinu jako pozdeji rustinu prikazem.

                Ale abych Vas tresni uspokojil tak Svobodnou Evropu v cestine poslouchalo hodne lidi a pokud vim, vic nez jmeno reditele je zajimalo co tam rikaji na rozdil od toho co rikaji soudruzi!
                Ze pan reditel pred casem napsal clanek oslavujici Hitlera o tom byla NULOVA znalost, tim si jsem jist.
                To mozna nevite Vy ale nekteri lide jeste starsi generce kteri pamatovali, konkretne pan z rocniku 21,
                (to byli ti kteri byli svobodni a spadali pod tak zv. „total einsatz“, tedy museli odjet na nucene prace do Rise,) rekl: “ ten by byl druhej Moravec kdyby dostal chanci“. Po 38 oslavoval Hitlera protoze vypadal silnejsi, ted je s Amerikanama protoze jsou jednicka!
                Pro me to byl prekvapive jiny a novy komentar, protoze proti Svobodne Evrope mezi lidem nebyly vyhrady. Ty byly jen u soudruhu.

                Dal nase vymena nemusi pokracovat neb Vy svuj pohled na Peroutku nezmenite a ti co maji svuj nazor opacny ta vetsina vcetne presidenta Zemana, ti take ne,
                obvzlast po precteni co sem pretisk
                pepan | 13.10.2019 v 13:50
                takze jeste jednou diky za nazor,
                opravdu jste predvedla jiny:-)
                Mozna jste i obohatila:-)

                • Dobrá, můžeme se shodnout, že se neshodneme.
                  Vy patříte k lidem, kteří to vidí jako Zeman, já dávám přednost výkladu Kosatíkově, jakož i jiných historiků.
                  Neshodneme se ani, co si myslí většina, ani na tom, čí názor váží víc.
                  Takže tímto konstatováním můžeme s tématem „Peroutka“ opravdu skončit.

    • Peroutka, než aby mohl být ctěn jako rytíř bez bázně a hany, dopustil se zásadní chyby. Přežil.
      Když už měl tu smůlu, že se mu vyhnul tyfus v Buchenwaldu, měl aspoň zůstat v Praze a nechat se pověsit jako Horáková a spol.

      • Ne, dopustil se zásadní chyby tím. že za režimu Hitlera dále psal.

          • Jak pravil Goebels o generálu Vlasovovi. Zradil jednou, zradí i podruhé. A totéž si mysleli nacisti o Peroutkovi a právem. Zradil Masaryka a paktoval se s režimem nejen III. Republiky, ale i protektorátu. Dobře udělali.

  12. Milá Třešinko.
    Řešme Peroutku.
    Asi měl smůlu, když se zachumelilo, tak měl zalízt někam ke krumpáči a lopatě a nehrozilo by, že mu zkusí někdo mocný ohýbat hřbet.
    Vždycky si myslel, že to nějak ukodrcá, jen né živit se poctivou prací v dobách, kdy novinařina poctivou prací prostě být nemohla. Špinavou profesi měl přenechat kolaborantům.
    A stačí jedna Třešinka, která se ho, chudáčka zastane, a v tu ránu se ze skříně vysypou i všechny další kostlivci, o kterých se dříve ani nevědělo. Já vím, žes na to nebyla sama, ale opravdu si to tak chtěla ?

    • Asi měl opravdu smůlu, že ho zavřeli hned zkraje. Přítomnost tak jako tak skončila zákazem, tak se mohl na pár let někam zašít jako např. Fučík a živit se jako on. Jak se vlastně živil Fučík?
      Už vím, jak jste to myslel s těmi kostlivci.

      • No, treseni, „po zákazu KSČ na podzim r. 1938 pracuje v časopisech Svět v obrazech, Čin, Včela, Nová svoboda, Naše cesta, Světozor a jiných. Po obsazení ČSR a vytvoření Protektorátu se Fučík stahuje z Prahy a dále dopisuje do různých novin.“ Jo, a taky skrýváním se před gestapem (tresen nikdy neslyšela o akci „Gitter“?) a vydáváním ilegálního Rudého práva, kostlivcovitá treseni.
        Ovšem váš Peroutka prý (podle neodzdrojovaného tvrzení české wikipedie) tvrdil, že „se Fučíkovi ve vězení na Pankráci dostávalo zvláštního zacházení. Považuji rozhodně za zvláštní, jaký by k takovému tvrzení musel mít Peroutka z koncentráku přehled o poměrech na Pankráci a zacházení s konkrétním vězněm. Zveřejnil prý rovněž tento názor: „Buď jeho bohémské nervy byly příliš slabé, aby dlouho snesly mučení, nebo tohoto milovníka života pojala divoká touha, že přece snad může zůstat naživu, a zaplatil za to. Nikdo se nemá dělat přísným soudcem nad situací, ve které sám nebyl.“ Takže jsem konečně pochopil zdroj vašeho nehynoucího obdivu k Peroutkovi – je přesně jako vy: navenek plná pusa pochopení a pod tím ukrytá dávka jedu.

  13. Nadpis zni:
    Držte huby a plavte!
    Na co vse se da aplikovat tento nadpis?
    Po 30 letech dochazi lide k nazoru ze ceho je moc toho je prilis a proto take dali hlas pro stranu SPD.
    Odkaz je jen pro ctenare kterym jde o obsah a o napravu toho co se bud nepovedlo nebo nefunguje.
    Tem lidem kteri se domnivaji ze cokoli tento poslanec rekne prislusi oznaceni Pitomio nebot cokoli rekne je pitomost, je video ztrara casu.

    https://xtv.cz/archiv/z-eu-vystoupit-udelala-z-nas-druhorady-stat-v-zajmu-nadnarodnich-firem-havel-propustil-vrahy-zabijeli-dal-rika-predseda-spd-tomio-okamura

  14. Podotýkám jen, že vám v popisu Fučíkovy protektorátní aktivity vypadly dva roky, a to od podpisu paktu Ribbentrop – Molotov do hitlerovského vpádu do Sovětského Svazu. Tuto dobu /na rozdíl od Peroutky, t.č. adresou Buchenwald/ trávil JF povětšinou u svých rodičů na Domažlicku anebo u známých v Praze a věnoval se spisování románu Pokolení před Petrem a několika statí z české literární historie. Do odboje, a to ani na poli novinařiny, se velmi disciplinované /v duchu stranické linie/ nezapojoval.

      • Mimochodem, treseni, spousta tehdejších komunistů (i v SSSR) nechápala důvody a vnitřně nesouhlasila se „smlouvou o neútočení“ mezi Německem a SSSR, ale vzhledem k tomu, že se Britové a Francouzi zmohli pouze na nabídku ve stylu: „SSSR je povinen poskytnout Velké Británii a Francii okamžitou pomoc v případě, že by … byly napadeny (Německem), která však neobsahovala sebemenší zmínku o pomoci poskytnuté z jejich strany Sovětskému svazu v případě, že by se (on) sám ocitl ve válce.“, nic jiného než Molotov-Ribbentrop bohužel nedávalo smysl. Britové a Francouzi poctivou spojeneckou smlouvu nechtěli, Poláci snili o společném tažení s Hitlerem proti SSSR a pobaltské státy byly potenciálními spojenci Polska. Já sice nejsem tyran, ale, kdybych byl v tehdejší Stalinově situaci a takový návrh bych přijal, nejspíš bych pak nechal sám sebe zatknout a popravit za zradu. 🙂
        Abyste, treseni, nezůstala úplně neinformovaná a vydaná napospas své selektivní paměti:
        Julius Fučík je skutečnou osobností.
        „Jedním z hrdinů odboje i jeho obětí, jakých byly stovky, možná tisíce. Nepřirozeného „neprůstřelného hrdinu“ z něho udělala až poválečná propaganda.“
        Zatímco pováleční soudruzi chtěli mít z Fučíka nezpochybnitelného 110% hrdinu, dnešní tresene stejně naléhavě potřebují nezpochybnitelného 110% padoucha a přitom to furt byl jen člověk. Ten samý člověk.

        • Kdo z něj dělá padoucha? Já určitě ne.
          Já jsem si užila tu dobu, kdy se nepochybovalo, že byl hrdina 25 hodin denně, naplno. Takže jsem nebyla proti, když byl později popsán jako skutečný člověk. Člověk, který bojoval, někdy měl i strach, jindy se snažil, aby se na něj nezapomnělo. Jestli dělal chyby, není za takových hrozných okolností divu.
          Jako takováto věrohodnější postava našich dějin je mi sympatičtější než ten panák z učebnic, na kterého lid vymýšlel vtipy.
          Nicméně jste mi neodpověděl na dotaz, co si myslíte o zdroji jeho obživy za války. Když byl u rodičů, je to jasné. Ale když se pohyboval jinde, peníze určitě potřeboval. Jízdenky na vlak, cigarety, chleba, čisté košile, doplňte si sám. Gusta F. o tom nic nepsala, aspoň co vím. Já si nemyslím, že s tím zdrojem je spojeno něco nečestného, jen to je pro mě záhada.

          • Co myslíte, treseni, jakpak se asi živili „Tři králové“ od svého přechodu do ilegelity? Jak si opatřovali peníze, ubytování, potravinové lístky nebo třeba doklady, které by obstály alespoň při běžné kontrole? Pořád je to pro vás taková záhada?

            • Napadlo mě to, když tu „Jirka“ napsal na konto Peroutka:
              „Asi měl smůlu, když se zachumelilo, tak měl zalízt někam ke krumpáči a lopatě a nehrozilo by, že mu zkusí někdo mocný ohýbat hřbet.
              Vždycky si myslel, že to nějak ukodrcá, jen né živit se poctivou prací v dobách, kdy novinařina poctivou prací prostě být nemohla. Špinavou profesi měl přenechat kolaborantům.“
              Tři králové – to je pochopitelně stejná otázka jako u Fučíka.
              Už si tím nelamme hlavu, taková prozaická stránka života dnes může někoho zajímat leda u chartistů. Kdekdo by rád věděl, kde brali na ty své bytové večírky.

    • Kurna třešen jak potom ti nacisti zvládli za války zavraždit 18.000 komunistů, když ti sepisovali u rodičů romány. Sokolů prý bylo popraveno asi 5.000.

      • To jste troškař. Podle jiných zdrojů bylo komunistických obětí 30.000. Bez specifikace, kolik Čechů, kolik Slováků. Není vyloučeno, že tam jsou započítáni i předváleční členové KSČ z řad sudetských Němců, kteří byli pochopitelně perzekvováni hned zkraje po Mnichovu.

  15. Sorry, nedalo mi to.
    Chtěl bych poděkovat třešni-jepici, která mi trpělivě, laskavě a srozumitelně vysvětlila, jak se mám na roli nezpochybnitelných elit ve společnosti dívat. Hrůza, jak já, rudohnědé bolševické hovado (copyright Hřebejk) jsem mohl být tak pomýlený. Jak jsem se jenom mohl domnívat, že cokoliv, co je nezpochybnitelnou elitou, například F.Peroutkou vyřčené nebo napsané platí ve svém původním významu. Teď už vím, díky třešni-jepici, že nezpochybnitelná elita svá slova myslí přesně obráceně..
    Takže například taková patolízalská Peroutkova adorace Hitlera je ve skutečnosti hrdým a nekompromisním odsouzením samotné myšlenky německého nacionálního socialismu. Jak je jen možné, že jsem takovou jasnou a jednoduchou věc nepochopil?
    Jak jsem jen mohl nepochopit, že poválečné dílo F. Peroutky bylo rafinovaným výsměchem nastupujícímu stalinismu? Jak jsem jen to Peroutkovo mnohoslovné nadšení ze sovětského Ruska a znárodňování mohl vůbec brát vážně?
    Takže i to exilové Peroutkovo burcování proti komoušům nebylo myšleno tak, jak by se to mohlo na první pohled zdát.
    Třešeň-jepice zde připomíná, že nevyvratitelným důkazem Peroutkova odporu proti nacismu je jeho internace za německé okupace. Nebyl postižený jenom Peroutka, nesmíme zapomenout na známého humanistu a spojovatele národů, z první půle dvacátého století, Stěpana Banderu. Taky přežil, stejně jako Peroutka, oproti jiným, relativně v pohodlí německý koncentrák.

    P.S. Teď vážně, moje žena znala poúnorovou emigrantku ve Švýcarsku,paní Peroutkovou.
    Kdykoliv se jí někdo neznalý zeptal, jestli je spřízněná s ikonou české žurnalistiky, projevila, protože to byla dáma, pouze silné znechucení z takové možnosti.

  16. Řeklo by se, milí fandové Ovčáčka a spol., že po takovém stupňovaném ataku mi nezbývá než držet hubu a plavat kraulem někam jinam, že?
    Když já pořád nevím, jestli vám mám vyhovět.

    • To byste nemohla udelat!
      Jste tu od toho abyste informace uvadela jinak .
      Ze jste opustila Ostrov Janiky bylo z jineho duvodu nez ze jeden komentar byl
      o Zidech ci zidech a Vy jste nesouhlasila az tak moc ze
      § 356 – Podněcování k nenávisti vůči skupině osob…. bla bla
      ale ten snad neni Vase dilo ..?
      Hlavne to nevzdavat,
      i jedna duse dobra duse
      (rikal cert u dveri do pekla)
      a tak tresni trpelivost pretekla….

      • To nebylo kvůli Mistralovým komentářům, ale k kvůli nulovým reakcím ze strany ostatních.
        Nikdo mu neřekl, že mu to vadí, natož že je rasistické hovado. Různé divné názory i přímé osobní útoky mi nevadí, ale tohle ano.
        Kdyby se totéž odehrávalo tady, musela bych zvednout kotvy taky.

        • Pritom je to tak proste:-)
          Vy zastavate svobodu slova ktera ma presne mantinely a ty jsou urcovany lidmi jako Vy myslici.
          Tam u Janiky je vetsina lidi kteri zastavaji svobodu slova absolutni, alias
          at si rika kdo chce co chce!
          Homosapiens sapiens si to prebere:-)
          Ze tresen neprebere to je jeji hadicap v jejich ocich:-)

          • Svoboda slova? Ále houby. To je výhovorka, jak říkají bratři Slováci.
            Co takhle vkus a slušnost?
            Když na to začne společenstvo zvysoka kálet, že už to pak nikomu ani nepřijde /ani vám/…

          • Když jste tu naťukl Janičin blog, po nějaké době jsem tam nahlédla. Vy jste tam stále přítomný, jak jsem zjistila.
            Omlouvám se, že něco přenesu sem. Je to proti mým zvyklostem, ale je za tím stejná motivace jako u Peroutky: potřeba zastat se člověka, na kterého je kydáno.
            Vy jste tam napsal:
            „Komunistum vadilo kdyz je nekdo kritizoval, vadi to i „demokratu“ a Rychetsky ma potrebu dnesni demokraticky zvolene zastupce lidu ochranit? Proc?
            Aby mohli v klidu pokracovat v tom co predvedli za 30 let ? A pan Rychetsky aby tomu dal spravny pravni ramec ?
            Zeptejte se pana Rychetskeho proc promlouva a o co mu doopravdy jde 🙂

            Jinak spravne Kamil Mudra:
            Však za totáče také oficiálně cenzura neexistovala. Ani zakázané knížky, zpěváci, herci… Jen se prostě něčemu „nedával prostor“.
            Ta podobnost minulych a dnesnich vladcu je zarazejici.“

            Za prvé, o co jde Rychetskému. /K dobru vám připisuju, že nepíšete „Rychecký“ jako vittta, zřejmě podle vzoru „lická práva“./
            Je to jednoduché. Jde mu z titulu jeho funkce i na základě jeho přesvědčení, že to je důležité, o dodržování ústavy. Ať už jde o konání či nekonání prezidenta, o zastání chudých dlužníků před exekutory anebo o cokoli, co se mu dostane na stůl.
            Co se týče cenzury, nejste v obraze.
            Cokoli mělo jít za totáče do tisku, muselo být předběžně schváleno, i kdyby šlo o pozvánku na schůzi zahrádkářů. Totéž platilo i pro šíření slova éterem i pro divadelní a jiná veřejná představení.
            Omluvou vám budiž, že jste tu nežil. Kamil Mudra se tímto ukázal jako mizerný zdroj informací, nedejte na něj.

            • Vas pokus o srovnani Rychetsky-Peroutka bypotrebovalo nejak lepe podeprit nez
              potřeba zastat se člověka, na kterého je kydáno.

              Kydano bylo a je po 30 let na 2/3 naroda (tretina se ma lepe tretina stejne tretina hure platilo za Klause dnes uz jen ta jedna tretina )
              Kde byl soudce Rychetsky kdyz se rozkradala republika?
              Dnes se ozyva proc? Ze by musel resit rozkradace ? Obava z upadnuti v nemilost ?
              Samozrejme ne u lidu na ten se 30 kyda a Rychetsky kde je a byl?
              Mnozi z tech 2/3 dole rikaji ze by z toho clovek blil !

              • Jak jste přišel na to, že srovnávám Rychetského a Peroutku?
                To je nesmysl.
                Že se zastanu dvou úplně rozdílných lidí, kterým je přičítáno všechno možné i nemožné /ale nemá to shodu v čitateli ani jmenovateli/, přece neznamená, že je srovnávám.
                Dohromady je semleli ti druzí svými invektivami.

              • K tomu rozkrádání, respektive otázce, kde byl Rychetský, když se „rozkrádala republika“:
                To je jednoduché: po boku Miloše Zemana. Než si všimnul jeho jistých vlastností, dříve mu skrytých.

            • Ale no tak, treseni, ani v zákoně 127/1968 Sb., který zřizoval Český a Slovenský úřad pro tisk a informace, se slovo „cenzura“ nevyskytuje. Ani jednou. Bylo to tehdejšími soudruhy opisováno téměř stejně vznešeně, jak to opisují dnešní spasitelé vesmíru.
              §1 V zájmu dalšího pokojného vývoje je třeba, aby v oblasti periodického tisku a ostatních hromadných informačních prostředků nebyly narušovány důležité zájmy vnitřní a zahraniční politiky státu. Zároveň je třeba zabezpečit všestrannou péči o rozvoj periodického tisku a ostatních hromadných informačních prostředků.
              A vůbec nejhezčí z toho byl §6, který pravil doslova a do písmene toto:
              Svoboda zveřejňování výsledků vědecké a umělecké tvorby není tímto zákonem dotčena.“
              Skoro jako bych slyšel €komisařku Jourovou.

              • Asi jste za totáče nezkoušel dát něco vytisknout. Tiskárny měly nepřekročitelná zákaz přijmout zakázku bez štemplu příslušného oddělení ONV nebo KNV.
                V podnicích, kde byly rozmnožovací stroje, museli mít v přísné evidenci rozmnožovací blány, aby si tam náhodou někdo nenatiskl nepovolený leták. Atd. Mění něco fakt, že se o této praxi nezmiňoval žádný zákon? Pokyny strany, kterými se řídily orgány „lidosprávy“ i vedení národních podniků, byly nad všechny zákony. To jste nevěděl?

                • Treseni, já v tom žil, takže jak vypadala praxe, jsem si vědom přinejmenším stejně dobře jako vy. Jen poukazuji na jistý rozpor mezi (zákonem) teorií a praxí.. a tvrdím, že kdyby se snad našel pošetilec, který by tehdy zákaz svého publikování chtěl soudně napadnout, byl by zřejmě odmítnut s poukazem na ze zákona vyplývající pravomoc Úřadu, nikoli na pokyny jakéhokoli orgánu KSČ. Stačilo jen vytvořit Úřad, dát mu pravomoci a dál už to jelo samospádem. Samozřejmě „ve jménu vyššího dobra“. 😦
                  A chcete li to slyšet přímo, zákon, který sebeméně umožňuje zneužití k potlačování politické opozice, také k tomu účelu zneužit bude. Otázka není zda, ale kdy se to stane.

Komentáře nejsou povoleny.