Referendum? Nikdy!

I šla Marína do cintorína,
za ní šohajek s holbičkou vína.

Huja huja hujajá
teče voda kalná
huja huja hujajá
teče voda z hor.

Počkaj Marína, napí se vína,
budeš červená jako malina.

Nechcem ja vína, ani pálenia,
mala bych potom srdca bolenia.

Dva dny mi strašila v hlavě píseň z perexu. Akorát jsem si nemohl vzpomenout, jestli šla do cintorína nebo do Šamorína. Po těch dvou dnech jsem se namíchnul a hodil to do stroje. Proč až po dvou dnech? Protože ještě nejsem schopen plně využívat moderní IT technologie a raději si lámu hlavu.

Aby šla Marína do cintorína, to nedává žádný smysl, neobsahuje to v sobě žádné poselství. Stejně dobře mohla jít do konzumu koupit chleba – a příběh by to neposunulo ani o milimetr.

Šuhaj s holbičkou už nějaký smysl dává, nabízí jí loka, aby, cituji, „byla červená jako malina“. Pomineme-li nelogičnost, že šli popíjet na hřbitov, potom ani udávaný cíl pijatiky (červená huba) neodpovídá skutečnosti: „Pijte, holky, ať jste povolnější…“, to bylo a je celkem známé heslo. A skutečně, i dáma z lepších vrstev je s jedním promile v krvi schopna vyvádět věci, nad nimiž rozum zůstává stát.

Zcela úchylný je refrén. Po skřeku (huja huja hujajá) následuje moudro: „teče voda z hor“. Co nám tím autoři sdělují? Snad že kdyby někdo šikovně naklonil Zeměkouli, tak by mohla téct do hor? Obávám se, že takhle daleko jejich intelektuální rádius nesahá, protože ten, kdo se nestydí chodit píchat na hřbitov, ten nějakou podrobnější představu o astronomii nemá.

Ani závěr nevybočuje z celkové slaboduchosti textu, po konzumaci nebude Marínu bolet srdce, bude jí bolet hlava. Bude mít kocovinu, Němci říkají kocoura. Měl jsem tři kocoury, ale nikdy jsem nezažil, že by ráno leželi v pelechu s mokrým hadrem na hlavě a dožadovali se česnečky.

Prakticky stejné ochablosti se opakují i v další lidové písni, viz: „Teče voda, teče od potoka k řece, namluvil si mladý hulán modrooké děvče.“ Po notorietě, která náš prostý lid zřejmě fascinuje, totiž že voda teče z míst výše položených do míst níže položených, následuje bez jakékoliv souvislosti sex: co asi dělá hulán s modrookým (a samozřejmě i s černookým) děvčetem, to je každému jasné.

A jako podle kopíráku, i třetí píseň vypráví, že:

Teče potůček bublavý,
teče kolem skály.
Tam se dvě větve sklánějí,
dvě větve vrbový.

Tam mě vodíval Jeníček,
když jsem byla malá.
Splétal dvě větve do sebe
a já se houpala.

Když jsem byla trochu větší,
on lásce mě učil,
o jednu slaďounkou hubičku
mě den co den mučil.

A když mě lásce vyučil
a zlíbal moji líc,
potom za jinou odešel
a nevrátil se víc.

Shrňme si to, co nám lidové písně říkají, jaké je jejich poselství: po zcela nesmyslném odkazu na hydrologické zákonitosti následuje bezuzdné šoustání (dokonce i na pietních místech), někdy podpořené chlastem.

Ergo kladívko, takovému lidu nelze svěřit rozhodování o nejdůležitějších otázkách politických, společenských či ekonomických a právních, tedy pravicové strany, které se dostaly po posledních volbách k moci, mají naprostou pravdu: referendum jakož i přímá volba prezidenta nejsou těmi správnými nástroji pro řízení společnosti, protože lid se rozhoduje podle primitivního schématu „voda je mokrá – pojďme prcat a chlastat!“.

Ostatně i výsledek voleb 2021 tomu nasvědčuje. Sto osmičku si do sněmovny mohli zvolit jenom debilové.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

39 thoughts on “Referendum? Nikdy!

  1. No…
    Na Slovensku Marínu ani nenapadlo ísť niekam do Šamorína ! Ona išla celkom jednoznačne…do cintorína !!!

    Išla Marína do cintorína
    spadla do jamy,hore nohami
    chlapci sa jej kukali
    čo má medzi nohami.
    Takto je to milý Taras správne !

    • Tak mně je celkem jasné, že do Šamorína mezi Maďary by se Marína nehrnula, ale zase nemohu uvěřit tomu, že by národ, který si zvolí Čaputovou byl tak obhroublý, že by dámě čuměl mezi nohy. Za výstřih – prosím. Ale mezi nohy ne, zvlášť když my znalci víme, že to tam má strašnou tlamu. (Vtip o vikomtovi a komtese na výletu koňmo.)

      • že to tam má strašnou tlamu
        Kamarát gynekológ tvrdí,že sa to skôr podobá vypitvanému netopierovi.
        Ešte pred pár rokmi by som to nikdy tak škaredo nenazval !

                • Inteligence je nadstavba, zatímco pud pohlavní rozmnožovací je ideologická základna a nadstavba nemá šanci ho přetlačit. Poznání přichází s věkem, když žlázy jsou už vyčerpány a neprodukují ty jedy, které zcela zblbnou mozek a nutí mladé opičáky, aby vyváděli jak dobytek křížený s krokodýlem. Pokud znáš nějaký případ, kdy inteligence zvítězila nad šílenstvím, sem s ním.

                  • Proto chovam takovou uctu pred moudrosti Matky Prirody, svini jednou.
                    Ze zplodila takoveho fakana, jako jsem ja, je jen dukazem mych opravnenych vytek (sam sobe preparatem a argumentem zaroven).
                    Takhle mluvit o mamince, to je horsi, nezli rouhani Bohu.

                    • Ale není to rouhání, ona to není žádná maminka, dokonce ani macecha, ale něco mezi Caligulou a Mengelem.

                    • Saxi, od půlnoci běží na 3SAT švýcarský film „Amur senza fin“. Těšil jsem se na prasárničku s multitrojkama, protože tohle byla anonce v programu: Drei Ehemänner in einem Bündner Dorf haben das gleiche Problem: Sie alle vernachlässigen ihre Frauen, in ihren Schlafzimmern läuft nichts mehr. Ein indisch-stämmiger Pfarrer empfiehlt das Kamasutra.

                      Tak na to koukám a místy fakt řvu smíchy, protože takovou schematickou sračku jsem už dlouho neviděl. Jak se mohlo Švýcarsko dopracovat – s takovou intelektuální kulturní výbavou – k té životní úrovni, jakou má? Nebo ta nesouvisí s intelektem a předpokladem pro blahobyt je bezbřehá tupost? Mohlo by to být na mediatéce 3SAT, ta je přístupná jenom z D, A a CH.

                    • A teď došlo k hepyendu v kostele, mně normálně tečou slzy, to se už dlouho nestalo.

                    • To je slozita otazka, Tarasi, vezmu to hopem a mix duvodu rozdelim na jednotlive slozky:
                      1) Svycari jsou historicky chudobnym narodem, vychovavanym pod knutou, navyklym sluzbe.
                      Priklad: Trhy s detskymi otroky existovaly do roku 1915 (!!!) Prodej deti na knechty byl samozrejme vynuceny, kvuli smrtelne chudobe- lepsi dite prodat, nez ho nechat umrit hlady.
                      2) Svycari ridi stat jako firmu, takze dotace do kultury jsou minimalni.
                      Priklad: Vedle v ulici, kde bydli ti nejbohatsi, predelavala obec 3x osvetleni, nebot obyvatele si (pokazde) stezovali, ze jim poulicni osvetleni sviti do oken. Celkove naklady 3,5 milonu franku. Za tu dobu dostala mistni „lidova skola umeni“ prispevek ve vysi 3000 franku, zbytek plati rodice.
                      3) V zemi vladne tuhy kapitalismus po cele generace a lide nejsou ke kulture vedeni, nebot kapik neco takoveho nepotrebuje, tomu staci oblbujici lacina propaganda..
                      Priklad: V „krajskem“ (hlavnim kantonalnim) meste neni kino, ani divadlo a knihovna ma 5000 svazku a funguje jen jako vydejna internetovych vypujcek. Knihovnika dela vyuceny prodavac (aby usetrili na platu), kteremu jmeno Marcel Proust nic nerika.
                      4) V zemi chybi kulturni tradice a nema, vyjma roztekleho sejra, vlastni kuchyn. Deti na skolach nepodnikaji exkurze, nechodi do divadla (zadna nejsou) o historii sveho mesta a ani Svycarska nevi nikdo vubec nic…veskera aktivita je soustredena na praci, vydelek a presne fungovani sluzeb.
                      Priklad: Behem 9 let zakladni dochazky porada v 7. tride skola jedinou exkurzi a to k mistnimu vyrobci nerezovych umyvadel, kde dostanou deti pro rodice slevu ve vysi 5% na vyrobek :o)
                      5) V TV neni zadny detsky kanal, ani specializovane detske porady, vse se resi pres Toma & Jerryho, Simpsony, anebo poslechem nemecke KIKA (ktera je sice dobra, ale ne domaci…tedy byla dobra, ted tam uz resi 60 pohlavi a preoperovavani deti).
                      6) Proc jsou tak bohati: To jen tak zvonka vyzera, normalni Svycar neni bohaty a obraci kazdy frank. Samozrejme zbozi, ktere pouziva je kvalitni, protoze jine tu nejde koupit. Bohati jsou bohati rezidenti, z poloviny urcite cizinci, kteri si Svycarsko vybrali jako banku bank proto, ze tu funguji sluzby (viz vyse) a radi za to zaplati dane.
                      6) Shrnuto: Svycari jsou kapikem vychovani jako sluzeby pracovity narod, nemajici o kulturu zajem a ze strany elit neni zajem je ke kulture vest.
                      Takze to dopada, jak to dopada. Nemecke kantony prebiraji kulturu nemeckou, francouzske francouzskou a italske italskou, ale vzdy tak nejak napul, neuspokojive. Pokud vznikne nejaky svebytny svycarsky pocin, dopadne to naprosto presne, jak rikas: Je to k placi, bezduche, hystericke, zbytecne… :o)

                    • Jo, to přesně odpovídá tomu, na co jsem nevěřícně koukal do půl druhý v noci. Švorcová na traktoru a Parta brusiče Karhana, to byla proti tomuhle umělecká veledíla sršící vtipem. Navíc je to kombinace nejhoršího německého porna a křesťanské „gutbürgerliche“ licoměrnosti, jeden manžel tam druhému (kamarádovi) šuká ženu a chodí to dělat na hromadu dvoumetrových polen do prudkého svahu nad vesnicí. Kamera to snímá tak, aby dřevo všechno schovávalo (v celém filmu se kromě horských koz neukáže ani jediná opravdická), i když kopulační pohyby či přeliz či přeblafnutí jsou naznačeny realisticky ve stylu těch německých poblijónů. Proč to píšu: na tu dvojku čumí dalekohledem z vesnice nahoru jeden z těch tří ehemanů a když mu manželka vyčítá, že se chová jako voyeur, tak odpovídá, že jako předseda mysliveckého sdružení přece musí vědět, co se mu v revíru děje. A to je taky jediný vtip ve filmu, který je označen jako veselohra. Modernitu pak do filmu dodává katolický farář z Indie, za kterého se jako jeden muž postaví celá vesnice, když je prcanej vikářem za to, že doporučil na oživení sexuálního života vesničanů Kamasutru. Úděsný!

            • To je oboustranné. Osobně jsem měl to štěstí a poznal tři dámy, skutečně skvěle perverzní, které se s ukončením hormonálního tyjátru změnily v cosi, co připomíná kompromis mezi kvočnou a slepicí těsně před odesláním do polévky.

          • Aspoň se můžete na odpočinku těšit ze zlatého odznaku zasloužilého jeskyňáře.
            Doufám, že máte všechny ty svoje netopejry, za celoživotní badatelskou praxi, řádně spočítané.
            Bez exaktních dat totiž nelze dělat žádné platné vědecké závěry!:-)

            • Už zase jste komentátorsky nezdrženlivý a přestože nemáte exaktní data, děláte nepředložené vědecké závěry. Proti současné generaci vypadám ve zpětném pohledu jako sv. Augustin.

              • To nevím, jestli jste vybral šťastný příklad.
                Sv. Augustin žil sexuálně s dnešní generací zřejmě v plné shodě.
                Aspoň ve svém mládí.

                • „… v mládí žil nevázaným životem, roku 372 se mu narodil nemanželský syn Adeodatus. Svou zkažeností velmi zarmucoval svou matku, která se neustále modlila za synovo obrácení.“
                  Máte pravdu, obecně vzato to není vhodný příklad, střelil jsem to od boku, ale speciálně na mě to naprosto sedí. V mladší polovině života jsme byli s Augustinem kanci (i když já nemanželského syna nezplodil), potom světci. On o něco dřív, já o něco později, ale svatí mužové oba, což bezvadně vysvětluje tu moji svatou trpělivost s vámi a třešní.

                  • Ale zase jste dospěl, aspoň teoreticky, k témuž co prakticky Origenes.
                    Máte k té svátosti slušně našlápnuto 🙂

    • Částečně, Nerevare, Nabídka pro levostředového voliče, což by měli být hlavně socani, byla tak mizerná, že raději než Hamáčka to házeli esenbákovi. A levičáci jednak vymřeli, jednak jim Vojta nebyl schopen nabídnout řádně vypečené rohlíčky. Ale ta voličská debilita je už tradičně skoro u třetiny voličů zjevná.

      • Tarasi, ČSSD má pořád potenciál 35-40 procent voličských hlasů, ale musí kompletně změnit strategii a do vedení musí přijít inteligentnější lidé. Za KSČM nemůžu mluvit, nikdy jsem je nevolil. Možná opravdu vymřeli. Jinak protivníci pravicové Pražské kavárny vyhráli volby na počty hlasů v poměru 60:40. Pravice tedy utrpěla drtivou porážku. Díky volebnímu systému nám však bude vládnout pravicová menšina. Chybělo maličko. Třeba kdyby socdemáčtí ministři zahraničí nebojovali tak urputně proti Rusku nebo kdyby socdemácký ministr vnitra nevyhrožoval nepřátelům islámské víry zavřením do basy. Potencionální levicoví voliči totiž sympatizují spíše s Putinem než s UPA. Také to bývají spíše ateisté, takže nějaký islám se svým pronásledováním ateistů je nadchnout nemůže. Opravdovým užitečným idiotem těchto voleb se stal policajt Šlachta. Toho by měli předsedové těch pěti pravicových stran nosit na rukou. Chybělo opravdu maličko, aby zase byli v opozici a to až do roku 2025. A Minář by musel až do října 2025 svolávat na Letnou několikrát do roka statisíce nešťastných pravicových voličů. Trápili by se herci, komici, sochaři (Černý), modelky, zpěváci, novináři, většina Pražáků..prostě všichni ti lepší a inteligentnější lidé.

        • Chyby dělaly obě levicové strany a také kvazilevicové (z donucení) ANO. Vojtěch moc prostoru k manévrování neměl, média a vnitro jenom čekaly na jeho nějakou radikálnější chybu, aby komunisty zlikvidovaly. ČSSD se po Špidlovi, Grossovi, Sobotkovi, Chovancovi, Pochem, a tak dál, nezadržitelně sunula po šikmé ploše dolů a zrada levicových idejí nebyla jenom záležitostí funkcionářských špiček, prorostla celou základnou, takže partaj je prakticky mrtvá. Zde se vyskytující Haladin, echtovní levičák (dejž mu pánbu věčnou slávu a lehké spočinutí), se svého času pokusil vetřít mezi členy na Moravě – a hladce ho vyštípali.

          • Ještě je třeba přidat Davida Ratha, který nás zklamal tím, že kradl. A darebáky Melčáka, Pohanku a Wolfa (skrývá se v Peru), kteří se nechali koupit Topolánkem a Kalouskem. Je těžké volit takovouto stranu, když nevíte, jestli vám její poslance politická konkurence neodkoupí.

  2. Tak jsem to dočetla celé, já ženská neštastná, žádostivá /po celkem solidním rozjezdu/ pointy. Nedočkala jsem se. To, co na konci článku vrtí zmrzačeným ocáskem, se žádným literárním termínem vyjádřit nedá.
    Pro spravení chuti jsem si našla Čapka, který poezii lidu, neschopného dle vás ničeho než chlastu a souložení, podal s několikanásobným poetickým vypointováním:
    Sluníčko za hory zapadává, a mne pobolívá má hlavička; holubi letí přes pole, a můj milý mne už nemá rád; nebo okolo Vyšohradu teče vodička, a má panenka tam stojí s jiným. Hoře lásky je stejně přírodní nebo kosmický fakt jako západ slunce, posvátný let holubů nebo věčný proud vody; lidská bolest je stejně nepochybná a reální jako tyto úkazy, a její místo je po boku přirozených věcí. My, kteří jsme se odcizili lidu, si netroufáme sdružovat své city a myšlenky s prostou přírodní skutečností; neřekneme například “Teče voda dokola, že senátor Prášek je politická mrtvola,” ani nezačneme svůj článek slovy: “Kolem pražských věží holubi se točí, a já nesouhlasím s profesorem Rádlem.”
    Vás, zcela neodcizeného, neznal, k čemuž mu gratuluju.
    https://cs.m.wikisource.org/wiki/Marsyas_%C4%8Dili_na_okraj_literatury/P%C3%ADsn%C4%9B_lidu_pra%C5%BEsk%C3%A9ho

    • Hlavní rozdíl mezi mnou a Čapkem (jiného neshledávám) je v tom, že on byl placen od slova či řádku – a já tohle dělám z čistého altruismu, kdy se snažím zbloudilým ovečkám vašeho typu pomoci najít cestu pravou. Proto to, co já jsem měl hned, tj. že logiku v lidových písních nalézti nelze, s tím se on babral přes moře slov, aby došel k naprosto stejnému závěru, který jste – kupodivu – v té jeho slovní fůře sena vyhmátla přesně. To je také jediné, co mi ještě zabraňuje, abych vás nahlásil.
      Potom ještě musím zamítnout váš názor o zmrzačené pointě. Ta moje sedí jak prdel na hrnec, ale ve chvíli, kdy autor urazí vaše milce, tedy ty ideové ztroskotance a houmelesáky ducha, kterým velí Pekařová, tak ve vás probudí saň a začnete ho mlátit pohrabáčem, i kdyby to byl Šejkspír.

    • Ono to vlastně nebylo u nás.
      „Takhle nazpíval píseň „Teče voda teče“ chlapecký pěvecký sbor Petits Chanteurs à la Croix de Bois z Paříže“

      Bůhví, jak by to u nás dopadlo
      A jestli by naši “ slušní lidé“ nepřišli udělat do chrámu páně flustenecký pořádek.
      Svoje písničky si budem zpívat sami.
      Co jste hasiči zná každej.

    • Propásl jste příležitost k džendrovému skórování. Nevšiml jste si, že ve ve sboru Miloše Vystrčila účinkovalo všech 82 pohlaví.

  3. Je to ještě vážnější!
    a) Ten malý hoch zpíval tex lidovky, původně určený ženě.
    b) všiml jste si, jak všechny ty bílé děti ve sboru během vystoupení „negerského“ sólisty potupně mlčely?

    Takže tu máme dalšího nového malého transsexuála a navíc islamistu.
    Tak to dopadá, když se jim pootevřou dveře.
    Nebo okno, to Overtonovo třeba:-)

    • Proč tam hledat vymyšlenosti, když poselství toho videa z francouzského kostela je jasné: kdo umí, umí, a to je i základ suverénního a sebejistého vystupování toho černouška. Má v sobě něco, co umožňuje jedinci ovládat davy. Snad to cestou neztratí.

Napsat komentář